Türkiye’de ve dünyada en çok kullanıcıya sahip ve en çok aktif kullanıcı sayısına sahip olan Facebook, gelişmiş reklam yönetim sistemi ile rakiplerinin her zaman bir adım önünde yer alıyor. Ürün, marka, hizmet tanıtımları için en uygun koşullarda tanıtım hizmeti ile Facebook Reklamları sizlere nokta atışı sonuçlar sunuyor. Her platformda tanıtım imkânı sunarak insanların ve işletmelerin buluşmasını sağlıyor. Küçük, orta ve büyük işletmeler dahil olmak üzere her bütçeye hitap ederek büyümenize yardımcı olabilir.
Facebook Reklam Türleri
İnternet Sitesi Tıklamaları (Clicks to Website) : İlgili web sitenizde trafik artışı sağlamak amacıyla gerçekleştirilen reklam türüdür.
İnternet Sitesi Dönüşümleri (Website Conversions) : İlgili web sitenizde belirttiğiniz alanlarda (satış, form, anket vb.) dönüşümleri arttırmanızı sağlar.
Sayfa Gönderisi ile Etkileşim (Page Post Engagement) : Facebook sayfanızda daha önce paylaştığınız gönderinin daha çok kişiye ulaşarak etkileşim artmasını sağlayan reklam türüdür.
Sayfa Beğenmeleri (Page Likes) : Sayfanızı ilgili hedef kitlenize göstererek sayfa beğenmenizi arttıran reklam türüdür.
Uygulama Yüklemeleri (App Installs) : Hedef kitlenize Google Play Store veya AppStore üzerinde yayınladığınız bir uygulamayı yüklemeye yönlendiren reklam türüdür.
Yerel Bilinirlik Reklamları (Local Awareness) : Facebook üzerinde belirlediğiniz konumlarda yerel dükkanızı tanıtmaya yönelik reklam türüdür.
Etkinlik Yanıtları (Event Responses) : Facebook üzerinde yayınlamış olduğunuz bir etkinliği daha çok kişiye eriştirmek için kullanılan reklam türüdür.
Teklif Alımları (Offer Claims) : Facebook tekliflerinizi belirlediğiniz hedef kitlenize tanıtımını yapan reklam türüdür.
Video Görüntülemeleri (Video Views) : Facebook üzerinde yayınlamış olduğunuz video içeriğinizin daha çok kitleye ulaşarak etkileşim almasını sağlayan reklam türüdür.
Neden Facebook Reklamları
İstediğiniz bütçe seçeneği ile müşterilerinizi bulun, ilgisini çekin ve sonuçları görün. Reklamlarınızın türünü belirleyip, il, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, eğitim ve medeni durumu, eğitim durumuna göre seçimlerinizi yapıp reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz.
Facebook Reklam Oluşturma Aşamaları
Facebook reklamınızı yayınlamadan önce reklamınızı hangi formatta yayınlayacağınızı, reklam stratejinizi, reklam bölgenizi ve hedef kitlenizi belirleyerek yaratıcı bir reklam fikri oluşturmanız gerekmektedir. TozSoft Facebook Reklam Ajansı hamleleri ile sizlere bu konuda yardımcı olarak reklam fikrinden yayınlanmasına kadar sizlere eşlik eder.
Ardından Facebook Ads menüsü üzerinden reklam oluştur seçeneğine tıklayarak ilk olarak reklam türünü seçerek kampanyanızı isimlendirin. Ardından seçtiğiniz türe göre içeriğinizi yükleyin veya belirleyin (Gönderi, teklif, anket seçin ya da fotoğraf/video yükleyin).
Facebook’un size sunduğu filtreleme seçenekleri ile hedef kitlenizi belirleyin. Bu alanda yapacağınız doğru seçimler reklam performansınızı belirleyecektir. Hedef kitlenizi belirledikten sonra fiyat ve reklam süresi belirleme işlemlerini gerçekleştirin. Burada seçeceğiniz toplam veya günlük bütçe ayarları ile bütçenizin kontrolünü sağlayın. Son olarak reklamlarınızın tüm ayrıntılarını gözden geçirerek yayınlamaya hazır hale getirebilirsiniz. Ya da TozSoft reklam hizmetleri ile büyün iş yükünü sizden alarak Facebook reklam verme sürecini Profesyonel Facebook Reklam Ajansı tecrübesi ile biz yönetelim.
Facebook Reklamlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?
Facebook Reklam Metni yazılırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Dikkat edilen bu basit ayrıntılar reklam performansınızın artmasına neden olur. Facebook reklam gönderilerinde reklam metni yazmak için bazı basit ipuçlarını kullanabilirsiniz. Etkili ve tutarlı sloganlarla Facebook reklamlarında başarıya ulaşabilirsiniz.
Reklam içeriğinizde öncelikle markanızın sektörü, müşterilere yaklaşımı ve hedef kitlesi önemlidir. BU kriterleri göz önüne aldığınızda lüks bir ürün/marka/hizmet için farklı bir metin, temalı ürün/marka/hizmet için farklı bir metin kullanmanız gerekmektedir. Seçeceğiniz metin ilgi uyandırıcı, komik, iş odaklı veya farklı temada bulunabilir.
Yazacağınız metnin çok uzun olmamasına özen gösterin. Çünkü uzun metinler dikkat dağıtır veya okunmak için önemsenmez. Unutmayın sosyal medyada insanlar çok hızlı gezinir, uzun detaylı içeriklere fazla ilgi göstermezler. Önemli mesajların yer alacağı şekilde kısa içerikler yazarak sonunda harekete geçirici cümleler kurun (Ücretsiz Arayın, Fiyat Teklifi Alın, Hemen Satın Al gibi ).
Facebook Reklamları İş Planımız
Görüşme : Müşterilerimizden doldurulması istenen talep formuna istinaden müşteri temsilcilerimiz müşteriyle irtibata geçerek, istediğiniz Facebook reklam hizmeti hakkında detaylı bir görüşme gerçekleştirirler.
Sunum : Müşteri temsilcilerimizin müşteriyle yaptığı görüşmelerin ardından toplanan bilgiler uzman ekibimize aktarılır. Sektörel rakip araştırması yapılır ve sizden gelen istekler analiz edilir. Daha sonra hazırladığımız reklam şablonları hakkında karşılıklı fikir ve bilgi alışverişi yapılır. Tasarımcı arkadaşlarımızın bu detayları değerlendirerek hazırladığı eskizler müşterimize sunulur.
Onay : Müşterimize sunulan reklam fikirleri doğrultusunda gerekli revizeler yapıldıktan sonra müşterimizden onay alınır.