Başarılı Bir Reklam Kampanyasının 8 Bileşeni
E-Ticaret siteleriniz başta olmak üzere tüm marka ve siteleriniz için reklam tanıtımları ile web sitenize trafik çekersiniz. Yapmış olduğunuz reklam kampayalarının temel hedefi amacınıza göre trafik arttırmak, satışlarınızı arttırmak, marka bilinirliliğini arttırmak, kampanyalarınızı tanıtmak, hedef kitleye çağrıda bulunmak, mağazanıza ziyaretçi çekmek gibi birçok nedene bağlanmaktadır. Başarı şansınızı en üst düzeye çıkarmak için, her bir pazarlama kampanyasında dikkate almanız gereken 8 temel unsuru gruplandırdık.
Hedef Kitlenizi Açıkca Tanımlayın
Düşünmeniz gereken ilk şey şudur: kimi hedefliyorsunuz? Yaptığınız her kampanyanın ideal müşterinizi veya müşterinizi hedeflediğinden emin olmalısınız.
Hedefinizi nasıl tanımlayabilirsiniz?
Öncelikle, ürününüzün veya hizmetinizin amacının ne olduğunu kendinize sormanız gerekir. Ürününüz veya hizmetiniz hangi sorunu çözmeye çalışıyor?
İkinci olarak, ürününüzün veya hizmetinizin kime yardımcı olacağını bulmanız gerekir. Temel olarak, personelinizi, yani ideal müşterinizi tanımlamanız gerekir. Bunun için önceden tanımlanmış bir kural yoktur, kiminle konuştuğunuz konusunda net bir fikriniz olduğu sürece istediğiniz kadar kriter ekleyebilirsiniz. Örneğin, odaklanabileceğiniz bazı kriterler şunlardır: yaş ve cinsiyet, meslek, coğrafi konum, mali durum, aile durumu, ilgi alanları vb.
Hedef kitlenizi açıkça belirledikten sonra, kendinize sormanız gereken son soru şudur: bu insanlar ürününüz veya hizmetiniz için para ödeyecekler mi? Değilse… teklifinizi veya hedefinizi revize edin.
Hedeflerinizi Belirleyin
Atlamadan önce, bu pazarlama kampanyasından beklentilerinizin ne olduğunu anlamalısınız? Neyi başarmak istiyorsun? Amacı nedir? Potansiyel müşteriler oluşturmak, yeni müşteriler kapatmak, mevcut müşterilerle yeniden etkileşime geçmek (ve onların markanızla etkileşime girmelerini sağlamak), görünürlüğünüzü artırmak, belirli bir ürün veya hizmetin satışlarını artırmak, web sitenize daha fazla trafik çekmek mi istiyorsun. Bu şekilde, başarılı olup olmadığını değerlendirebileceksiniz. Bunu yapmak için, hedeflerinizle ilgili Temel Performans Göstergeleri (KPI’ler) de belirlemeniz gerekecektir. Bir örnek bin kelimeye bedeldir: Amacınız haber bülteni abonelerinizi artırmaksa, KPI’nız örneğin 1000 abonelik kilometre taşına ulaşmak olacaktır.
Bütçenizi Tamamlayın
Hedeflerinize ulaşmak için, pazarlama çabalarınıza ne kadar yatırım yapmaya hazır olduğunuzu bilmeniz gerekir. Kampanyanın fiili olarak oluşturulması, bunun için gerekli olan iç veya dış kaynaklar, zamanlama, promosyon (daha sonra bahsedeceğiz) vb. Gibi dahil etmeniz gereken tüm maliyetleri önceden düşünün.
Hedeflenen İçerik Oluşturun
Hedef kitlenizi ve hedeflerinizi aklınızda bulundurduktan sonra kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Sürekli olarak orijinal kampanya fikirleri üretmek o kadar kolay değil. Hayal gücünüz yoksa, çözüm, popüler rakiplerinizin performans gösteren kampanyalarını belirlemektir. Bu, izleyicilerinizin neleri sevebileceği konusunda size iyi bir fikir verecektir. Bir rakibin çalışmasını asla kopyalamayın; bunun yerine, bunu kendi kampanyanız için iyi bir başlangıç olarak kullanın ve kendi yaratıcılık katmanınızı, kendi sesinizi ve kendi değer teklifinizi ekleyerek sizinkini daha iyi hale getirin.
Kitlenizle İletişime Geçin
Hedef kitlenizin kampanyanıza katılmak istemesini sağlayın. En kolay yol, daha fazla katılımcıyı çekmek için tercihen işinizle ilgili (hile veya spam’dan kaçınmak için) özel bir ödül eklemektir. Daha fazla dikkat çeken videolar, resimler, infografikler gibi görsellere de yatırım yapabilirsiniz. Başka bir yol da oyunlaştırmayı kullanmaktır. Herkes oynamayı sever ve anahtar, izleyicilerinize eğlenceli ve etkileşim dolu anlar sunmaktır. Hedef kitlenize bir sınav, hafıza oyunu, ikramiye veya başka bir eğlenceli kampanyaya katılmayı teklif ederek, onları daha iyi meşgul edecek ve katılım oranınızı artıracaksınız.
Değerli Birşey Sunun
Kampanyalarınızdan birini gördükten sonra herkes ürününüzü satın almayacak veya hizmetinizi kullanmayacak. Her kampanyayı ürünlerinizi (ve hedef kitlenizin sorununu nasıl çözeceğini) veya uzmanlığınızı sergilemek ve potansiyel müşterilerin sizi daha iyi tanımalarına yardımcı olmak için kullanın. Harekete geçirici mesaj burada önemli bir rol oynar. Kendinizi rekabette farklı kılmak için ücretsiz, çok değerli ve benzersiz bir şey (video, örnek olay incelemesi, e-kitap, ücretsiz danışmanlık vb.) Verin ve onlara daha fazla bilgi isteme fırsatı verin.
Viral Olma Şanslarınızı Arttırın
Kampanyanızın paylaşılmasını kolaylaştırın. Kampanyanız paylaşılmak üzere tasarlanmamışsa, potansiyelini sınırlıyorsunuz demektir. İşte bazı fikirler:
➔ Kampanyanızın çeşitli sosyal medya kanallarında (Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, vb.) Paylaşılması kolay olmalıdır;
➔ Katılımcıları ek bir kazanma şansı ile ödüllendirerek kampanyanızı sosyal medya profillerinde paylaşmaya teşvik edin;
➔ Katılımcıların kampanyanızı arkadaşlarıyla kolayca paylaşabilmeleri ve onları katılmaya davet edebilmeleri gerekir;
➔ Bir kampanya etrafında diyaloğu ateşlemek için, izleyicilerinizin yorum yapmasına, fotoğraf çekmesine, video çekmesine, oy vermesine vb. İzin verin.
Kampanyanızı Dağıtın ve Destekleyin
Artık pazarlama kampanyanızı oluşturduğunuza göre, onu tanıtmanın zamanı geldi. Hedef kitlenize ulaşmak için önce doğru kanalı seçmeniz gerekiyor. Hiç kimse görmüyorsa, harika bir kampanya yaratmak hiç mantıklı değil. Oluşturduğunuz reklamı sosyal medyada yaymanın tonlarca yolu vardır.