Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Sesli Arama Dijital Pazarlama Temellerini Nasıl Yönlendiriyor?

 Sesli Arama Dijital Pazarlama Temellerini Nasıl Yönlendiriyor?

İnternet, tüm dünyada  günlük yaşamın en önemli parçalarından biri konumunda yer alıyor. Arama motorlarında o kullanılan sesli arama teknolojisi ile internet daha da fonksiyonel bir hal alıyor.

Arama motorlarında Seo’nun etkisi nedeniyle ilk sayfada ve en yukarıda yer almayı belirleyen dinamikler de her geçen gün değişmeye devam ediyor. Arama motorlarında anahtar kelimeler kullanılarak yapılan aramaların dışında sesli aramalar da yapılıyor. 1950’li yılların başından bu yana birçok uygulamada ses tanıma yazılımı aktif olarak kullanılıyor. Günümüzde birçok büyük şirket tarafından müşteriye daha iyi hizmet vermek ve yardımcı olmak adına ses alıcısı işlevleri kullanılıyor. Bu teknolojiye örnek vermek gerekirse; Apple firması tarafından üretilen iPhone marka telefonların özellikleri arasında yer alan Siri en iyi örnek olarak göze çarpıyor. 

İnsanlar Sesli Aramayı Neden Kullanıyor?                 

Sesli arama, internet üzerinde yapılan aramalarda aramanın ne ile alakalı olduğunu eşleştirmeye ve bunu daha da geliştirmeye yönelik ilerleme sağlayan bir teknoloji olarak ifade ediliyor. Bu teknolojinin Google ile uyumlu olabilmesi adına birçok çalışma yapılmış olup büyük emekler harcanmıştır. Günümüzde gelişen teknoloji ve internet kullanımının oldukça yaygınlaşması ve durdurulamayan bir hız ile ilerlemesi nedeniyle ses alıcısı teknolojisi kullanılarak online alışveriş daha kolay ve konforlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Dünya genelinde yapılan satın alımları önemli bir kısmı çevrimiçi olarak gerçekleştirilmektedir. Bu durum hemen hemen tüm alışveriş taleplerinin sesli asistanlar ile entegre bir biçimde gerçekleştirildiği manasına gelmektedir. Bu konu hakkındaki çalışmalar ve araştırmalar devam etmektedir.

Google tarafından yapılan açıklamada, arama motoru üzerinden yapılan sesli aramaların yaklaşık %65 gibi büyük bir kısmının konuşma dilinde sunulduğu olduğu ifade edildi. Bu durum insanların internet üzerinden pazarlama tavsiyesi istemek yerine internet üzerinden pazarlama tavsiyesini en uygun nereden alabilirim diye olmasına yol açtı. Bu yüzden işletmelerin Seo taktikleri  kullanarak yaptıkları planlamada bu durumu dikkate almaları ve faaliyetleriyle hizmetlerinin aranması gerçekleştirilirken farklı yolları düşünmeleri gerekmektedir. Anahtar kelimelerin tespitinin yanı sıra anahtar kelimelerin kullanılması tercih edilen adama yolları da aynı şekilde tespit edilmelidir. 

Bu Durumun Dijital Pazarlama İçin Önemi?

Ses tanıma yazılımı kullanılmasının bizi hangi aşamalara getireceği ve nereye götüreceği ile alakalı gerçek anlamda bilinmeyen bazı durumlar vardır. Bu durum mevcut pazar alanı üzerinde birçok değişikliğe yol açacaktır. Şu an itibarıyla tamamen Seo ve UX optimizasyonu etrafında toplanan her şeyin zaman içerisinde modası geçmesi ile karşı karşıya kalınması da mümkündür.  Bu durumun farkında olan Google Home gibi birçok sesli asistan geri kalan kısımları ile alakalı araştırma ve çalışmalarına devam etmektedir. 

Sesli arama birçok internet kullanıcısı tarafından kullanılmaktadır. Bu Teknoloji sayesinde telefon kullanıcıları herhangi bir şeyi araştırmak istediklerinde ya da bir siteyi ziyaret etmek istediklerinde birkaç saniye içerisinde basit bir şekilde erişim sağlamaktadır. Arama motorları tarafından belirlenmiş en önemli hususlar arasında yer alan sesli arama teknolojisi nedeniyle Seo teknikleri değişmekte ve güncellenmektedir. Sesli aramalar artık web sitelerinde Seo hizmetler arasında yer almakla birlikte bu sitelerin daha fazla kullanıcıya ulaştırılmasını ve dünya genelinde daha çok tanınmasını sağlamaktadır.

Cihazlar kullanılarak yapılan sorgular sırasında sadece birkaç cevap verilebilme durumu nedeniyle gelecekte web  ortamında yapılacak sıralama ve yerleştirmelerin tamamen değişeceği öngörülüyor. Diğer taraftan  kullanıcılar tarafından şirketinizi ilgilendiren konular ile ilgili yapılan aramalarda şirketinizin Google Advoice üzerinde sponsorlu arama sonuçlarına gelecekte sahip olup olamayacakları henüz belli değil fakat belli olan bir şey var, o da; internet kullanım değişim hikayesinin sürekli güncellendiği… 

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR