Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Gerilla Pazarlama (Gerilla Marketing) Nedir?

 Gerilla Pazarlama (Gerilla Marketing) Nedir?

Gerilla Pazarlama , maksimum sonuç veren düşük maliyetli geleneksel olmayan pazarlama taktiklerine odaklanan bir reklam stratejisidir.

Orijinal terim Jay Conrad Levinson  tarafından 1984 tarihli ‘Gerilla Reklamcılığı’ kitabında icat edildi . Gerilla pazarlama terimi , düzensiz bir savaş biçimi olan ve silahlı siviller tarafından kullanılan küçük taktik stratejilerle ilgili olan gerilla savaşından esinlenmiştir. Bu taktiklerin çoğu pusular, sabotajlar, baskınlar ve sürpriz unsurları içerir. Gerilla savaşına benzer şekilde, gerilla pazarlaması  , pazarlama endüstrisinde aynı türden taktikleri kullanır.

Bu alternatif reklam stili, büyük ölçüde alışılmadık pazarlama stratejisine, yüksek enerjiye ve hayal gücüne dayanır. Gerilla Pazarlama  , tüketiciyi şaşırtmak, silinmez bir izlenim bırakmak ve bol miktarda sosyal vızıltı yaratmakla ilgilidir. Gerilla pazarlamasının , daha geleneksel reklam ve pazarlama biçimlerine kıyasla tüketiciler üzerinde çok daha değerli bir izlenim bıraktığı söyleniyor. Bunun nedeni, çoğu gerilla pazarlama kampanyasının tüketiciyi daha kişisel ve akılda kalıcı bir düzeyde vurmayı amaçlamasıdır.

Gerilla pazarlaması  , genellikle bankayı bozmadan geniş bir kitleye ulaşması gereken küçük işletmeler için idealdir. Ayrıca, devam eden kitle iletişim kampanyalarına iltifat etmek için taban kampanyalarında büyük şirketler tarafından kullanılır. Bireyler de bir iş veya daha fazla iş bulmanın bir yolu olarak bu pazarlama tarzını benimsemişlerdir.

Büyük İşletmeler Gerilla Pazarlamasını Nasıl Kullanıyor?

Gerilla pazarlaması,  başlangıçta küçük bütçeli küçük işletmelere yönelik bir kavramdı, ancak bu, büyük işletmelerin aynı ideolojiyi benimsemesini engellemedi. Daha büyük şirketler, reklam kampanyalarını tamamlamak için alışılmadık pazarlamayı kullanıyor. Bazı pazarlamacılar, büyük işletmelerin gerilla pazarlama  taktiklerini kullandığında bunun gerçek gerilla olmadığını savunuyor  . Daha büyük şirketlerin çok daha büyük bütçeleri vardır ve markaları genellikle halihazırda yerleşiktir. Büyük bir işletmenin gerilla pazarlama  taktikleri uygulaması da çok daha riskli olabilir  . Bazı durumlarda, gerilla hareketleri başarısız olabilir ve nihayetinde bir halkla ilişkiler kabusu haline gelebilir. Daha küçük işletmeler, çoğu insan başarısız bir dublör kadar risk almaz

Ocak 2010’da The Coca-Cola Company , interaktif pazarlama ajansı Definition 6’nın yardımıyla “ Mutluluk Makinesi ” videosunu  oluşturdu . Videoda, soğuk bir içecekten çok daha fazlasını dağıtan bir Coca-Cola satış makinesi yer alıyordu. Film, stratejik olarak yerleştirilmiş 5 gizli kamera kullanılarak Queens, New York’taki St. John’s Üniversitesi’nde bir mağazaydı. Öğrencilerden gelen tepkiler tamamen yazılı değildir.Bu videoda inanılmaz yatırım getirisini gördükten sonra Coca-Cola, aynı konsepti kullanan birkaç video daha yayınlayarak ‘Mutluluk’ temasına devam etmeye karar verdi.

Red Bull Stratos Jump Gerilla Pazarlamasından Öğrenilen 3 Viral Pazarlama Dersi

14 Ekim 2012’de Red Bull ve Avusturyalı ekstrem sporcu Felix Baumgartner, en yüksek paraşütle atlama için dünya rekoru kırdı. Red Bull Stratos, Baumgartner’ı 128.100 fitten fazla stratosfere ölüme meydan okuyan bir sıçramaya göndermek için bir kampanyaydı. Baumgartner, helyum dolu bir balondan çıktıktan sonra, ses hızını tahmini olarak 833,9 mil / sa (1,342,8 km / sa) hıza ulaştı. Dünya’ya dönüş yolculuğunun tamamı 9:09 dakika sürdü ve bu sürenin 4:22’si serbest düşüşte.

Daha da önemlisi, Red Bull bu büyük gösteri için çok fazla ilgiyi hak etti. Bu gün, YouTube’da 8 milyondan fazla onaylanmış eşzamanlı görüntülemeye ulaştıklarında sosyal medya rekorları da kırdılar . Ekip, bunu sosyal medya ekibindeki birkaç büyük çabayla başardı. Red Bull Stratos web sitesini ziyaret ederek, kullanıcılar LIVE atlama ayarına girebilir, twitter akışı yoluyla etkileşimde kalabilirlerdi. Gerilla reklamcılığı bu sayede popüler oldu.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR