Yaratıcı Bir Marka Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Pazarlamacılar her zaman rakipleri arasında öne çıkmak ister. Öne çıkmanın en iyi yolu, bir marka stratejisi geliştirirken yaratıcı olmaktır.
Yaratıcı olmak zordur. Özellikle yaratıcı pazarlama stratejilerimizin daha fazla müşteri sağlaması, trafiği artırması ve daha fazla gelir elde etmesi gerektirdiğinden zordur.
İkonik markalar, markalaşma stratejilerinde yaratıcı oldukları ve kendilerine bir isim yaptıkları için tanınmışlardır. Pazarlamacılar olarak işletmelerimizin gelişmesine yardımcı olmak için tam olarak yapmamız gereken şey budur.
Marka Stratejisi Nedir?
Bir marka stratejisi oluşturmanın özüne geçmeden önce, marka stratejisinin tam olarak ne olduğunu ve ne olmadığını anlamalıyız.
Marka stratejisi sadece süslü bir logo oluşturmak ve siteniz için renk seçimine karar vermekle ilgili değildir. Bunlar markanızın genel görünümüne ve hissine katkıda bulunabilir, ancak yaratıcı bir marka stratejisi bundan çok daha fazlasıdır.
İnsanların tanıdığı bir marka oluşturmak bir gecede gerçekleşmez. Yine de yaratıcı bir marka bilinci oluşturma stratejisi, markanızın bir gün ne olabileceğinin temelidir.
Marka stratejiniz reklamlarda, sosyal medyada ve sitenizdeki gibi müşterilerinizin işletmenizi algılamasını istediğiniz şekildedir.
Hedeflerin Nedir?
İşletmenizi nasıl markalaştıracağınızı öğrenmeye başlamadan önce, hedeflerinizin ne olduğunu bulmanız gerekir.
Pazarlama hedefleri, işinizi kurarken ne aradığınıza bağlı olarak değişebilir. Hedefleriniz belirli, gerçekçi, ulaşılabilir olduktan sonra onları bir şekilde ölçebilirsiniz.
Sosyal medyada daha fazla dikkat çekmekten, daha fazla gelir elde etmeye kadar her yerde olabilirler.
Hedeflerinize ulaşmak için kendinize bir zaman verebilirsiniz. Bu, sizi ve ekibinizi daha da motive etmeye yardımcı olacaktır.
Pazarlama hedefleri belirlemek, bir marka stratejisi oluştururmaya başlamak için en iyi yerdir.
Hedef Kitlenizi Bulun
Henüz hedef kitlenizin kim olduğundan emin değil misiniz?
Hedef kitlenizi bilmek, en iyi markalaşma fikirlerinden bazılarının hayata geçirilmesine yardımcı olacaktır.
Şirketiniz ve müşterilerinize neler sunmanız gerektiği hakkında kendinize bazı sorular sormanız gerekecek. Hedef kitleniz, ürün veya hizmetlerinizi satın alacak olan kişilerdir, bu yüzden onları tanımanız gerekir.
Hedef kitlenizin kim olduğunu öğrendikten sonra, onlara pazarlama yapmanın en iyi yollarını öğreneceksiniz.
Örneğin ürünleriniz Y kuşağı arasında iyi satılıyorsa, zamanınızı Instagram’a ayırabilirsiniz. Bu platformda hedef kitlenize uyan bir kişilik yaratmak isteyeceksiniz.
Pazarlama stratejinizde içerik pazarlamasına da odaklanmak isteyebilirsiniz. Markanızın sesiyle niş kitleniz için ilgi çekici ve alakalı içerik yazmak, ürünlerinizle daha fazla müşterinin ilgilenmesini sağlamanın harika bir yoludur.
Rekabete Dikkat Edin
Bir markalaşma stratejisi oluştururken, rakiplerinizin ne yaptığına öğrenmek isteyebilirsiniz. Rekabeti, ilham kaynağı olarak kullanabilirsiniz. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bu şekilde de görebilirsiniz. Ardından yaratıcı yönünüzü stratejinize uygulayabilirsiniz.
Ana hedefiniz farklı olmak ve rakiplerinizden sıyrılmaktır. Potansiyel müşteriler her iki markayı da benzer ürünlerle görürlerse, sizden satın almalarını sağlayan yaratıcılığa sahip olmak istersiniz.
Bu tamamen markalaşma ve markanızla güven yaratmakla ilgilidir. Müşteriler, rakiplerinize kıyasla size güvenebileceklerini hissederlerse, sizden satın alacaklardır.
Mesaj Oluşturun
Markanızın öne çıkmasına yardımcı olmanın bir başka yolu da anlamlı bir mesaj oluşturmaktır. Bu mesajın duygu uyandıran ve insanların harekete geçmesini sağlayan bir şey olması gerekir.
Birçok şirket mesajlarını hikaye anlatımı yoluyla oluşturur. Markanızın, müşterilerinizi sizinle alışveriş yapmaya ikna etmesine yardımcı olabilecek ne tür bir hikaye anlatabileceğini düşünün.
Bu tür bir pazarlama, müşterilere reklam vermek gibi gelmemelidir. Bunun yerine mesajınız, ürünlerinizin potansiyel müşterilere değer sağlayabileceğini göstermelidir.
Markanızın Sesini Keşfedin
Her markanın farklı bir sesi olması gerekir. Bu ses, markanın değerlerine, hedef kitlesine ve nişine dayanmaktadır.
Markanızın sesini erken keşfetmek önemlidir, çünkü onu pek çok farklı yerde kullanırsınız. Sosyal medyada, sitenizde, e-postalarda veya potansiyel ve mevcut müşterilerin göreceği diğer herhangi bir iletişim biçiminde kullanırsınız.
Markanız için bir ses geliştirirken birkaç farklı seçeneğiniz var. Ses profesyonel, alaycı, otoriter, neşeli, arkadaş canlısı, bilgilendirici ve çok daha fazlası olabilir.
Genel olarak markanızın sesi, nişiniz ve hedef kitleniz için anlamlı olmalı. Hedef kitleniz, markanızın sesine iyi tepki vermeli. Bu, müşterilerinizle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.
Yaratıcı Bir Marka Stratejisi Geliştirme
Bir pazarlamacı olarak, markanızın en büyük hayranısınız. Rakiplerinizin arasından sıyrılmak için yaratıcı bir marka stratejisi geliştirmelisiniz.
Marka stratejinizin yalnızca görsel olarak çekici bir logo veya site oluşturmakla ilgili olmadığını unutmayın. Yaratıcı olarak markanızı hayata geçirin.