Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

UX, E-Ticaret SEO’sunda Çok Önemli Bir Rol Oynar mı?

 UX, E-Ticaret SEO’sunda Çok Önemli Bir Rol Oynar mı?

Arama motorları, kullanıcıları için katma değerli deneyimler yaratmak için sürekli çaba sarf etmektedir. Kısa süre önce Google, arama sonuçlarında daha iyi bir deneyim sunan siteleri tanıtmak için Mayıs 2021’de yeni bir metrik kategorisi olarak sayfa deneyimini ekledi. Amaç, kullanıcıların en iyi kullanıcı deneyimi (UX) ile alakalı ve daha hızlı sonuçlar almasına yardımcı olmaktır.

Bu nedenle, UX, e-ticaret mağaza sıralamalarınızı iyileştirmenize yardımcı olur. Kullanıcı deneyimini dikkate alan iyi geliştirilmiş bir SEO stratejisi, sitenize kaliteli trafik çekmenin anahtarıdır.

Temel web hayati değerleri için optimizasyon gibi en iyi UX’in tüm parametrelerini karşılayan bir e-ticaret web sitesi, müşteriyi elde tutma ve dönüşüm sürelerinin azalmasını vaat ederek satışların artmasına neden olur.

Markalar, kullanıcı deneyimine önem vermeli çünkü çevrimiçi tüketicilerin %88’i kötü bir deneyimden sonra bir siteye geri dönmüyor.

Bu nedenle, e-ticaret sitenizin deneyimini geliştirmeye çalışıyorsanız, aslında e-ticaret SEO’nuzu geliştiriyorsunuz demektir. Başka bir deyişle, UX, müşterilere olumlu bir deneyim sunmak için e-ticaret SEO ile doğrudan ilişkilidir.

UX’in e-ticaret SEO’sunda çok önemli olmasının nedenleri şunlardır:

Web Sitesi Yükleme Süresini İyileştirir

Yavaş bir e-ticaret web sitesi sinir bozucu ve zayıf bir imaj yaratırken, tüketicilere ürünlerini başka bir yerde arama şansı da veriyor. Çevrimiçi tüketicilerin yaklaşık %79’u performans sorunları olan herhangi bir e-ticaret sitesinden uzak duruyor.

Bu nedenle, UX optimizasyonunun ilk adımı, yükleme süresini en aza indirmekten başlar.  En son arama motoru sıralama sistemi, minimum yükleme süresi olan sitelere öncelik veriyor.

Önde gelen e-ticaret web sitelerinin çoğu bir saniyeden daha az yükleme süresine sahiptir. Bu da kesinlikle SERP’de iyi sıralanmalarının başlıca nedenlerinden biridir.

Google, hızın masaüstü bilgisayarlar ve mobil aramalar için bir sıralama faktörü olduğunu açıkladıktan sonra site hızı SEO için bir öncelik haline geldi. 1-3 saniyelik sayfa hızı iyi olarak kabul edilmektedir. 3 saniyeden fazla bir yükleme hızı, e-ticaret SEO stratejinizi olumsuz yönde etkileyecektir.

Bu nedenle, daha hızlı yükleme süreleri ve yüksek çalışma süreleri olan en iyi barındırma sağlayıcısını seçmelisiniz. Unutmayın, hosting firmanızın web sitenizin hızını korumada çok önemli bir rolü vardır.

Dönüşümü Artırır

Aynı ürün veya hizmet farklı e-ticaret sitelerinde mevcutsa, insanlar kolay ve çekici bir kullanıcı deneyimine sahip olanı tercih edecektir. 

Bulgular, harika bir kullanıcı deneyimine sahip web sitesinin dönüşüm oranını %400’e kadar artırabileceğini söylüyor. 

SEO ve UX, dönüşümü artırmayı amaçlar. Bir web sitesinin kullanılabilirliğini ve erişilebilirliğini optimize ederek, müşteri memnuniyeti çıtasını inanılmaz derecede yükseltebilirsiniz. Ayrıca, potansiyel müşterilerin isteksizliğini en aza indirecek ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alma isteklerini artıracaktır.

Videolar ayrıca UX’i geliştirmede hayati bir rol oynar. WordStream’in önerdiği gibi, açılış sayfalarınıza video eklemek, dönüşümleri yaklaşık %86 oranında artırır.

Bir bütün olarak, SEO ve UX ortaklığı, müşterilerin şirketle etkileşimini kolaylaştırır. Onları satış hunisinin sonuna kadar yönlendirir.

Marka Bağlılığı Oluşturur

Sosyal kanıt, harika UX için güçlü bir unsurdur. Başarılı e-ticaret sitelerinin çoğu, müşterilerin markanın incelemesini başka bir yerde aramasını istemedikleri için ana sayfalarında sosyal kanıt kullanır. Bunun nedeni, bir kez ayrılırlarsa dikkatlerinin dağılması ve bir daha asla geri gelmeme ihtimalleridir.

Ayrıca, incelemeler insanların markaya güvenmesine ve karar vermesine yardımcı olur. Araştırmaya göre, insanların %70’i, bilmeseler bile, çevrimiçi yayınlanan bir tüketici görüşüne güvenmektedir.

Bu nedenle, inceleme eklemek marka sadakati oluşturarak daha fazla site ziyareti ve tekrarlanan satın alma işlemlerini artırır.

Arama motorları alaka düzeyini, güncelliği ve bağlantıları takdir eder. Sonuç olarak, tüm bu faktörler, incelemeyi gelişmiş SEO için bir fırsata dönüştürür.

Mobil Uyumluluğu İyileştirir

Akıllı telefonların artan kullanımı, markaları sitelerini cep telefonları için optimize etmeye itti.

İnsanların yaklaşık %74’ü, mobil cihazlar için optimize olmuş bir web sitesine geri dönmekten hoşlanmaktadır.  İnsanlar cep telefonlarında bilgisayarından daha aktiflerdir. Bu nedenle mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site satın almaya teşvik eder.

Mobil web sitesi optimizasyonu, SERP’deki sıralamanız için çok ihtiyaç duyulan desteği sağlar.

Arama motorları, arama sayfalarını kullanıcının davranışına göre oluşturur. Bir cep telefonundan arama yapıyorlarsa, arama motoru mobil cihazlar için optimize edilmiş sonuçları görüntüler. Bu, UX’in e-ticaret SEO’suna nasıl yardımcı olduğunun başka bir yoludur.

Web Sitesi Gezinmesini Optimize Eder

Çekici olmayan bir tasarım ve kötü gezinme, insanların %38’inin bir web sitesiyle etkileşimden kaçınmasına neden olmaktadır. Bu gerçeği akılda tutarak, UX tasarımı, kullanıcıları tam olarak aradıkları sayfaya götürmek için sitede gezinmeye geniş ölçüde odaklanır. Kullanıcıları doğru sayfaya yönlendirmek, dönüşüm sağlar ve kullanıcı memnuniyetini artırır.

SEO uzmanları, web sitesi taramasını optimize etmek için web sitesinde gezinme üzerinde de çalışır. Arama motoru tarayıcılarının, kullanıcı için en yararlı sonuçları ortaya çıkarmak için sayfa içeriğini bulmasının ve taramasının en önemli yollarından biridir. Bu nedenle, daha iyi gezinme SERP sıralamanızı olumlu yönde etkiler.

Özet

E-ticaret alanı her geçen yıl daha rekabetçi hale geliyor. UX, etkili SEO’nun geliştirilmesinde yardımcı bir eldir ve karlı bir e-ticaret işi ile sonuçlanır.

UX ve SEO’nun birçok ortak hedefi vardır. Bu nedenle, UX, SEO ile birleşince optimize edilmiş bir kullanıcı deneyimi yaratır. Hem müşteri hem de marka için istenen sonuçları vaat eder. Gerçekten de, UX, web sitesinin başarısını sağlayarak e-ticaret SEO’sunda çok önemli bir rol oynar.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR