Satış ve Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?
Satış ve pazarlamayı sanki tek, bölünmez bir şeymş gibi algılıyoruz. Pazarlama, hedef pazarı araştırmak ve onu şirketin ürünleri ve hizmetleri hakkında bilgilendirmekle ilgilidir. Öte yandan satışlar, potansiyel müşterileri bu mallar veya hizmetler karşılığında gerçek paraya dönüştürmeye odaklanır.
Gerçek şu ki bunlar, herhangi bir organizasyon içinde farklı bir işlevi yerine getiren iki farklı faaliyettir. Satış ve pazarlama arasındaki farka ve ikisinin nasıl iç içe geçtiğine bakalım.
Satış ve Pazarlama Stratejisi
Pazarlama, satışın gerçekleşmesi için gerekli tüm altyapıyı yapar. Pazarlama, kurumsal imajı ve ürün markasını oluşturur ve her ikisinin de itibarını korur.
Diyelim ki pazarlama stratejisi şirket için daha fazla kar sağlamaktır. Pazarlamacılar, potansiyel müşterileri belirlemek için araştırma yaparlar. Bu araştırma ve satış eğilimlerine dayanarak, pazarlama departmanı hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle ilgilenir.
Bunu şirketin USP’sini (benzersiz satış noktası) veya markanın USP’sini tanıtarak yapar. Hedef grup, şirketin ürün veya hizmetlerinin faydalarını bu şekilde öğrenir.
Bloglarda, podcast’lerde ve e-kitaplarda içerik pazarlaması da dahil olmak üzere sitelerde SEO (arama motoru optimizasyonu) kullanmak, popüler bir pazarlama taktiğidir.
Kullanıcılara aradıkları bilgileri sağlar ve nihayetinde satışla sonuçlanabilecek pazarlama dönüşüm hunisinin giriş noktası veya keşif aşaması olarak hizmet eder.
Diğer pazarlama hunisi araçları arasında PPC, tıklama başına ödeme reklamcılığı, ücretli arama bulunur. Bir şirket, reklamlarını kullanıcıların arama yaptığı yere yerleştirir. Bunlar:
- Youtube
- Tumblr
- Google gibi.
Şirket, bir kullanıcı reklama tıkladığında reklam için ödeme yapar.
E-posta ile pazarlama, gazete ve dergilerdeki basılı pazarlama gibi potansiyel müşterilerinizin belirli segmentlerini hedeflemek için kullanılır. Basılı pazarlamanın hala satış gelirinin önemli bir yüzdesini oluşturması şaşırtıcıdır. Tüm bu pazarlama taktikleri, potansiyel müşterileri yeni müşterilere dönüştürmeye yardımcı olan olası satış oluşturma teknikleridir.
Satış, Potansiyel Müşteri Alır ve Onları Dönüştürür
Satış, pazarlama tarafından oluşturulan potansiyel müşterileri dönüştürür. Yani bir anlamda pazarlama fonksiyonunun devamı niteliğindedir. Satış görevlileri, potansiyel müşterilerle ilişki kurmaya ve mevcut müşterilerle ilişkileri yönetmeye odaklanır.
Çevrimiçi pazarlamada çevrimiçi mağazalardaki sohbet kutuları ve müşteri destek hatları satış bölgesidir. Burası satış görevlilerinin insanları bir şeyler satın almaya, şirketin müşterisi olmaya ikna ettiği yerdir.
2 ürün fiyatına 3 ürün gibi promosyonlar vardır. Bunlar, pazarlamanın genel planlamasını takip eden satış işlevleridir. Satışların yarattığı ciro, pazarlama departmanının çok dikkatli analiz ettiği verilerdir. Pazarlama, taktiklerin analizlerinin sonuçlarına göre ayarlanır.
Örneğin belirli bir yerde satışların yüksek olduğunu ve çoğu müşterinin 30 yaşın altındaki kadınlar olduğunu varsayalım. Pazarlama departmanı bu belirli hedef kitleyi çekmek için fazla taktik düşünecektir.