Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

ROAS Nedir – ROAS Nasıl Hesaplanır (E-Ticaret İçin ROAS)

 ROAS Nedir – ROAS Nasıl Hesaplanır (E-Ticaret İçin ROAS)

Bir dijital dönüşüm sistemi de diyebileceğimiz ROAS, dijital reklam kampanyasının etkinliğini ölçen bir pazarlama metriğidir. Çevrimiçi olarak ne gibi yöntemlerin çalıştığını ve gelecekteki reklam stratejilerini nasıl geliştirebileceğinizi değerlendirmenize destek olur. Bunu da kısaca açıklamak gerekirse; var olan bir e-ticaret sitesinin yani bir marka yeni bir reklam kampanyası başlattığında, dönüşümler kampanyanın başında, orta noktada ve sonunda karşılaştırabilir. Bu, kampanya yenilemeleri denemelerini belirlemeye yardımcı olabilir.

ROAS Nasıl Çalışır

ROAS uygulamaları, markaların ve e-ticaret sitelerinin pazarlama stratejilerinin paraya ve çabaya değip değmeyeceğini belirlemelerini sağlar.

ROAS hesaplanması geniş veya daha spesifik olması belirlenen kampanyaya bağlıdır. Toplam reklam harcamanız için ROAS hesaplama yapılabilir ve bunu toplam gelirinizle karşılaştırabilir veya belirli bir alandaki harcamaları ve geliri hedefleyebilirsiniz. İşletmelere ROAS’larını takip etmede yardımcı olabilecek birkaç ücretsiz ve ücretli hizmet var. Bu hizmetler kritiktir, çünkü şirketlerin elde edilebilir sayıları ve hedefleri belirlemelerini sağlar. Örneğin, şirketler, belirli bir reklam kampanyasının çalışıp çalışmadığını belirlemek için Google reklamları veya benzer hizmetlerini de kullanacaktır.

Hedef ROAS Nedir

Bir şirket değeri, reklam kampanyalarının hedeflerine, dönüşüm faktörlerine, profesyonel e-ticaret yönetimlerine ve ne harcandığına bağlıdır. Bazı kampanyalar için yüksek bir ROAS ön görülebilir, ancak şirket hala değer kaybetmeye devam ediyorsa, sattıkları ürün ile reklam bütçesi göz önüne alındığında, üretmek için çok fazla maliyet gerçekleşiyordur.

Her reklam türünün bireysel olarak değerlendirilmesi pek kolay olmayacaktır. Bazı yardımcı araçlar, bir markanın çevrimiçi ortamdaki etkinliğini oldukça kolay bir şekilde anlaşılabilir olmasını sağlar. Örnek vermek gerekirse kaç insanın kaç ürünü bir veya daha fazla miktarda aldığını netleştirmek zor olacağından yardımcı araçların kullanımına gidilir. Buradaki ölçütler doğrultusunda Hedef ROAS’ın neler olabileceği çıkarılabilir.

Google Ads & ROAS

Kampanyalarınızı değerlendirirken, kampanyaları veya reklam gruplarını nasıl ayıracağınıza karar vermeden önce yeterli veri hacmini analiz etmelisiniz. Bunu yapmak tipik olarak, kampanya başına en az 100 tıklama anlamına gelir. Ancak herhangi bir mevsimsellik veya kısa vadeli değişikliklerde, performansı değerlendirmek için daha büyük bir veri kümesine sahip olmak isteyebilirsiniz.

Daha önce de söylediğimiz üzere, hesabınız ve kampanyalarınız belirli bir teklif veya yakın teklif grubuna göre bölümlenmelidir. Bir arama veya alışveriş kampanyası olup olmadığı, bu kampanyaların, bir hacim ve geri dönüş dengesini elde edebileceğiniz bir şekilde ürün ve hizmetler içermelidir.

Örnek Olay:

Google Ads ile elde edeceğiniz bir veri için harcaması en yüksek olan kampanya en yüksek dönüşüm hacmine sahip olsun, ancak bundan etkilenmiş harcamaları olan herhangi bir kampanya da en düşük ROAS’a sahip olsun. Bu senaryoda, reklam veren, böyle bir kampanya türüne daha fazla odaklanmalı ve harcamaları buna göre planlamalıdır.

ROAS Nasıl Hesaplanır

ROAS’ın, yatırımlarınızın nasıl bir getirisi olduğu hakkında fikir sahibi olduğumuz bir yöntemdi. Yani reklamlarınız ile ilgili maliyetlerin bir hesabı gibidir. En temel ROAS hesaplaması formülü ise:

(Elde Edilen Gelir/Maliyet)x100

Örnek Olay:

1500 TL bir reklam maliyeti olan kampanyadan 2700 TL bir gelir elde ettiğinizi varsayalım.

ROAS=(2700/1500)x100=%180, yani 10 TL reklam harcaması için 18 TL kazanıyorsunuz. Ya da 1 TL için 1,8 TL kazanıyorsunuz demektir.

ROAS hesaplaması yaparken odağa almanız gereken en önemli nokta reklam verilerinizin en az 30 günlük bir sürede olması gerektiğidir. Tutarlı bir veri her zaman gerçek değeri işaret eder.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR