Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Potansiyel Müşterileri Satışa Dönüştüren Bir İçerik Pazarlama Hunisi Nasıl Oluşturulur?

 Potansiyel Müşterileri Satışa Dönüştüren Bir İçerik Pazarlama Hunisi Nasıl Oluşturulur?

Mesele şu ki, satış o kadar basit değil. Aslında, müşterinin bilgiye erişimi ve rekabetçi anlaşmalar nedeniyle bugün muhtemelen daha zordur.  Ancak, Talep Metriğine göre  , insanların yüzde 70’i  geleneksel bir reklama kıyasla bir makaleden veya blog gönderisinden bir işletme hakkında bilgi almayı tercih ediyor. 

Bunun içerik pazarlaması için söylediği şey, alıcının yolculuğunun her aşaması için içerik oluşturmanın artık her zamankinden daha önemli olduğudur. Bir tüketici kendimizi olarak, büyük olasılıkla biz fark var mı başka işletmenin içerik pazarlama huniden itilmiş ya da değil . 

İşte bir senaryo. Birdenbire yeni bir huni aracının farkına vardığınızda, bazı pazarlama ipuçları için internette geziniyorsunuz . Meraklı hissediyorsunuz, ancak satın alma işleminizi yapmadan önce daha fazlasını öğrenmeye karar verdiniz. Satın almaya karar vermeden önce hangi süreçlerden geçiyorsunuz? Marka araştırması yapıyor musunuz? İncelemelere bakar mısınız? Nereden daha iyi bir teklif alabileceğinizi görmek için platformlardan geçecek misiniz? 

Alıcı Yolculuğu
Çoğu alıcının yolculuğu Google aramasıyla başlar.

Hemen hemen  her müşteri için aynıdır  . Bir şey satın almaya karar vermeden önce, her zaman bazı araştırma okumalarından geçeceğiz. Potansiyel müşterilerinize rehberlik etmek ve onları müşterilere dönüştürmek için bir içerik pazarlama hunisi  tasarlamanın önemli olmasının nedeni budur . 

İçerik Hunisi nedir?

Bir içerik huni öncelikle yaratmaya odaklanan bir pazarlama huni stratejisidir içeriği  daha yakın bir satış için yeni bir yol getirmek.

Bu çerçevede, oluşturduğunuz her içerik, rakiplerinizi geride bırakmak için basit bir durum değil, okuyucularınıza harekete geçmeleri için ilham vermek için bir fırsattır. 

İçerik huniniz, içeriğinizi pazarlama hunisi ile eşleştirmenize yardımcı olacaktır. Bunu yaptığınızda, daha fazla potansiyel müşteri çekebilir ve dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz .

Bir bakıma bunun içerik oluşturma sürecinizi satış pazarlama huninizle uyumlu hale getirme stratejisi olduğunu söyleyebilirsiniz .

Muhtemelen bir noktada bir satış hunisi görmüşsünüzdür ve içerik pazarlama hunisi temel bir satış hunisi gibi çalışsa da, burada alıcı yolculuğunun her aşaması için içerik türüne odaklanacağız .

İçerik Pazarlama Huni Aşamaları

Temel satış hunisi gibi, 4 aşamalı içerik pazarlama hunisi de aşağıdakileri içeren aşamalı satış hunisine uyar:

  • Huninin Başı (ToFu) – Dikkat çekmeyi ve işletmeye trafik oluşturmayı amaçladığı farkındalık aşaması .
  • Huninin Ortası (MoFu) = Marka bilinirliği ve hedef kitleyi eğitmek ve bilgilendirmek içindir. Potansiyel müşteri yaratma ve müşteri besleme ile ilişkilidir.
  • Huni İçeriğinin Alt Kısmı (BoFu) = Ücretli bir hizmete veya ürüne dönüştürmeye odaklanıldığı Karar ve Eylem aşaması . 

İçerik pazarlama hunisinde bu 3 aşamalı huni şu şekilde etiketlenmiştir:

  • keşif
  • Düşünme 
  • Satın alma
  • Saklama

Farkındalık Aşaması İçeriği

İnsanlar senin varlığından haberdar olmadıklarında eşyalarını satın alamazlar. Dönüşüm hunisinin bu başında, içeriğiniz, sizi keşfetmelerine ve hatırlamalarına yardımcı olacak potansiyel müşterilere yönelik olmalıdır.

Farkındalık aşamasına gelince, acı noktası ve marka bilinirliğinden bahsediyoruz Bu aşamadaki içerik, potansiyel müşterilere çok az taahhüt gerektirirken, mümkün olduğu kadar önceden değeri anlatmalıdır.  

İçerik hunisinin üst kısmındaki içerik esas olarak farkındalık içindir. Kitlenizin dikkatini gerçekten çekebileceğiniz ilk aşamadır.

Bu aşamadaki içerik marka bilinirliği içindir. İçeriğiniz değer sunmalı ve önemi iyi bilinen bir ilk izlenim bırakmalıdır.

Huni içeriğinin üst kısmındaki içerik birkaç amaca hizmet edebilir. Potansiyel müşterilerden gelen soruları yanıtlayabilir veya olabilecek sorunları çözebilir. Bu nedenle, huninin en üstündeki içerik, tazminat düşünülerek verilemez, ücretsiz olarak sunulmalıdır.

Şu anda yayınladığınız içerik bilgilendirme amaçlı olduğundan, huni içeriğini sunmak için kullanabileceğiniz belirli medya türleri vardır.

Blog gönderileri , marka bilinirliğini artırmanın ideal bir yoludur. Hedef kitlenize ihtiyaç duydukları bilgileri blog gönderisinde aradıkları sırada sağlayabilirsiniz.

Web seminerleri, sitenizin habersiz ziyaretçilerine bilgi sunmak için de harika bir yoldur. İşletmeniz hakkında kapsamlı bir şekilde bilgi edinebilirler ve hatta onları bu konuda test edebilirsiniz.

Müşterileri yönlendirmenin bir rehberden daha az yolu vardır. Adım adım kılavuz, müşterilerin sitenizin öğelerini keşfetmesini çok kolaylaştırır.

Birçok insan görsel-işitsel içeriği diğer iletişim biçimlerine tercih eder . Bu nedenle videolar, içeriği dönüşüm hunisinin en üstünde sunmanın harika bir yoludur.

İlgi Alanı İçeriği

Satış hunisinin ortasındaki içerik, sitenize gelen ziyaretçileri potansiyel potansiyel müşterilere dönüştürmek içindir . Bir müşteriye ücretsiz olarak değerli içerik sunduktan sonra, sıra onları bir müşteri adayına dönüştürmeye gelir.

Bu aşamada, ürün veya hizmetlerinizi insanlara göstermeye başlıyorsunuz. Sitenize gelen ziyaretçiler için bu bir değerlendirme ve değerlendirme aşamasıdır.

Huni içeriğinin ortası, doğrudan hedef kitlenizle konuşmalı ve onlara işletmenizin ve ardından ürünlerinizin veya hizmetlerinizin onlar için ne gibi yardımcı olabileceğini göstermelidir. Bu içerikte en iyi ürün ve hizmetlerinizi öne çıkarmalısınız .

İçeriğiniz ayrıca sizi rekabetten ayıran şeyleri sergilemelidir. Hedef kitlenize sitede kalmaları ve bir rakibe gitmek için ayrılmamaları için bir neden verin.

Bu aşamada, bilgi karşılığında bir şeyler sunarak da müşteri bilgilerini elde edebilirsiniz. Ziyaretçi, teklifin bir posta listesinin veya herhangi bir listenin parçası olmak için ticaret yapmak için yeterince iyi olduğunu hissetmelidir.

Bu şekilde, bir müşteri adayıyla ilişki kurmaya ve güven oluşturmaya başlayabilirsiniz. Oldukça uzun sürebilecek bir ilişkiyi geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Vaka çalışmaları bu noktada kullanılabilecek bir içerik türüdür. Bunlar, işinizi olumlu bir şekilde yansıtabilecek harika bilgi araçlarıdır.

Nasıl yapılır makaleleri, dönüşüm hunisi içeriğinin ortasında sağlamanın bir başka olağanüstü yoludur. İşletmenizi müşterinin sorunlarına bir çözüm olarak sunmanıza yardımcı olacaklardır. 

Karar Aşaması İçeriği 

Basitçe söylemek gerekirse, huni içerik pazarlamasının alt kısmı, potansiyel müşteri adaylarını ödeme yapan müşterilere dönüştürmek içindir . Onları bilgilendirmesi, onlara değer vermesi ve işinizi değerlendirme şansı sunması gereken potansiyel müşterileri zaten beslemiş olacaksınız.

İçerik pazarlama çabalarınızın bu aşamasında, liderlerinizin markanızı şimdiye kadar oldukça iyi tanımış olması gerekirdi. Teklifiniz onları mümkün olduğunca doğal bir şekilde ödeme yapan bir müşteriye dönüştürmelidir.

İçerik hunisinin en altındaki içeriğin , al veya bırak aşaması olduğundan birinci sınıf olması gerekir. Nihayet tetiği çekecek potansiyel müşterileri elde etmek için son adımınız, böylece kapatabilir veya boğabilirsiniz.

Potansiyel müşterileri müşteriye dönüştürmek kolay bir iş değildir. Kişiselleştirilmiş içerik bu aşamada çok önemlidir.

Dönüşüm hunisinin alt kısmında temel olarak iki tür içerik vardır: incelemeler ve referanslar. Müşterilerin teklifleriniz için ödeme yapması için önceki müşterilerden gelen geri bildirimler hayati önem taşır.

Referansları ve incelemeleri kendi yararınıza kullanabilir ve ödeme yapan müşterileriniz olmak için potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz.

Tutma: Dönüşüm Hunisinin Ötesinde

Müşterileriniz olduğunda, amacınız onları tutmaktır. Bu aşamada, içerik oluşturma işleminiz, elde tutmaya ve tekrarlanan alıcılar oluşturmaya odaklanmalıdır .

Bu noktada en etkili içeriklerden biri e-posta oluşturmaktır  .

İçerik pazarlaması söz konusu olduğunda, e-postaların en yüksek yatırım getirisine sahip olduğu kanıtlanmıştır. Ortalama olarak, yatırılan her 1 ABD Doları için 32 ABD Doları getirisi vardır.

İçerik pazarlama çabalarınızı posta pazarlama ile eşleştirerek, beklentilerinizin çok ötesinde sonuçlar görmelisiniz. E-posta pazarlamasının en iyi yanı, onu otomatikleştirebilmenizdir.

İyi bir e-posta abone listesi oluşturabildiğinizde , içeriği kitlenize daha kolay ve doğru bir şekilde sunabilirsiniz. Diğer caddelere göre daha düşük bir fiyata daha yüksek getiri elde edersiniz.

Sızdıran Huniden Kaçınmak için Sayfalarınızı Düzgün Bir Şekilde Bağlayın

Bitirmeden önce, hedef kitlenizi yukarıdan aşağıya sorunsuz bir şekilde taşımak için içerik hunisinin üç bölümünü birbirine bağlamalısınız. Bu şekilde potansiyel müşterileri alıcılara dönüştürmek daha kolay olacaktır.

İçeriğin en hayati yönü, bunların birbiriyle bağlantılı olmasını sağlamaktır. Örneğin, kullanıcıları kilo verme konusunda hedefliyorsanız. 

Bunu yapmanın en iyi yolu, aynı anahtar kelimelerle çok fazla içerik oluşturmak, ancak farklı amaçlar için kullanmaktır. Kilo vermenin sağlıklı yolu hakkında bilgi yaymak, kilo vermek için farklı egzersizler hakkında kılavuzlar sağlamak veya bir kilo verme programına dahil edilebilecek farklı araçları tanıtmak için olsun.

Sonuç: Her İçerik için Amacınızın Farkında Olun

İçerik hunisi, nihai olarak bir amacı olan içerik oluşturmakla ilgilidir. İçeriğin amacı, onu ne zaman tanıtacağınızı ve hunideki yerini belirleyecektir.

Bu nedenle, siteniz için içerik oluştururken kendinize ‘bu bilgi kitleme ne yapacak’ diye sormalısınız. Bunu yaparsanız sonuçlar olağanüstü olacaktır. 

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR