Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

 Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

E-ticaret, her geçen gün birçok işletmenin ilgisini çekmektedir. Zira e-ticaret mağazaları geleneksel yöntemlere göre daha düşük maliyetle, daha fazla kâr elde etmeyi sunar. Buna başlamak için iki seçeneğiniz vardır. Bunların ilki Trendyol, GittiGidiyor, HepsiBurada, Amazon gibi online pazaryerleri, ikincisi ise kendi sitenizi açmadır.

Özellikle e-ticarete yeni atılan firmalar, bu konuda büyük soru işaretleri bulundurmaktadır. Her birinin artı ve eksi yönleri olup, karar verirken buna göre değerlendirmeniz gerekir. Böylece aralarından hangisinin size daha uygun olduğunu bulmanız mümkündür.

Online Pazaryeri Mağazaları

İnternet geliştiğinden bu yana çok sayıda pazaryeri mağazası gelişmiştir. 1990’lı yılların sonu ve 2000’li yılların başından günümüze kadar, yayın hayatına başlayan birçok platform vardır.

Bunlar kendi ürünlerini sunmaktan ziyade; irili ufaklı firmalara kendi bünyelerinde satış yapma olanağı tanır. Pazaryeri e-ticaret birçok marka tarafından tercih edilmektedir. Eğer henüz geçmemişseniz, artıları ve eksileri olduğunu bilmeniz gerekir.

Pazaryeri Avantajları Nelerdir?

Eğer firmanızı e-ticaret Pazar yerleri üzerinde tanıtmak isterseniz, ilk olarak avantajlarına değinmek gerekir. Bunlar genel anlamda şöyledir;

  1. Maliyet: Online pazaryerleri farklı bir internet sitesi bulundurmanıza gerek duymaz. Bu nedenle maliyet her zaman daha düşüktür. Ancak bu aylık mağaza bedeli olmadığı anlamına gelmez.
  2. Kitle: Online pazaryerleri yoğun olarak kullanılır. İnsanlar bir şey almayı düşünürse öncelikle buraya baktığı için, satış yapmanız daha fazladır. Amazon, GittiGidiyor ve diğer seçenekler bir güven oluşturduğu için; müşterilerinizin güvenini anında kazanmanız mümkündür.
  3. Teknik yapı: Bir online pazaryeri açtığınızda teknik hiçbir detayla ilgilenmeniz gerekmez. Bu nedenle konu hakkında gerek zaman, gerekse maliyet harcamanız da bulunmaz.
  4. Rekabet gözlemleme: Online satış yerleri, aynı ürünü satanlar arasında bulunan rekabeti rahatça görmenizi sağlar.

Bununla birlikte kesin karar vermeden, dezavantajları da bilinmelidir.

Pazaryeri Dezavantajları Nelerdir?

Her ne kadar e-ticaret Pazar yerleri avantajlara sahip de olsa, negatif yönleri de vardır. Bular şöyledir;

  1. Kural: Her pazaryeri kendi kurallarına sahiptir ve bunlara kesinlikle uyulması gerekir. İstisna bulunmaz.
  2. Rekabet: Pazaryerlerinde bir ürünü satan çok sayıda işletme vardır. Tüketiciler için hangisi olduğunun bir önemi yoktur ve rastgele alır. Örneğin Amazon’dan sipariş ettiği müddetçe, alıcının aslında kim olduğun düşünmez. Bu nedenle rekabetten sıyrılma imkânınız yoktur.
  3. Reklam bedeli: Tüketiciler her zaman ilk sıradan alım yapar. Bu nedenle üst sırada bulunmak için reklam her zaman kârlıdır. Ancak bu da bedellidir ve her pazaryeri değişik fiyattadır.

Ayrıca mağaza bedelleri ve komisyon kesinleri de bunlara ilavedir.

E-Ticaret Siteleri

E-ticaret siteleri pandeminin de etkisiyle yoğunluğunu arttırmaktadır. E-ticaret nasıl yapılır 2021 sorusunun cevaplarından olup, artı ve eksi yönleri vardır. Bu nedenle değerlendirdikten sonra tercih etmeniz önerilir.

E-ticaret Sitesi Avantajları Nelerdir?

Eğer online ticarete bu şekilde atılmak istiyorsanız, temel avantajları şöyledir;

  1. Marka: E-ticaret sitesi kendi markanızı oluşturma izni verir.
  2. Müşteri ilişkileri: Siteler tüketicilerle aranızı iyi tutmanıza yardım eder.
  3. Fiyat: Fiyat politikası sizin tarafınızdan belirlenebilir.
  4. Marka ve içerik kontrolü: Kendi siteniz size bunun üzerinde doğrudan kontrol sağlar.

Ancak tercih etmeden önce dezavantajlarına da bakılmalıdır.

E-ticaret Sitesi Dezavantajları Nelerdir?

E-ticaret sitelerinin başlıca dezavantajları şu şekildedir;

  1. Teknik: Sitelerin bakımı ve bununla ilgili masrafları sizin üzerinizdedir.
  2. Maliyet: E-ticaret sitesi için sıfırdan site kurmanız gerekir. Dolayısıyla bir yatırım vardır.
  3. Marka tanınırlığı: Sıfırdan marka oluşturmak çok zordur. Reklam ve pazarlama şarttır.

Bu sebeple e-ticarete atılacaksanız; avantaj ve dezavantajlarına göre değerlendirmeniz gerekir. Bu bağlamda hangisinin daha olumlu olduğuna kolayca karar vermeniz

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR