Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Markalaşmada Fark Yaratacak Güç Chatbot

 Markalaşmada Fark Yaratacak Güç Chatbot

Son yıllarda gelişen yapay zeka insanlığın geleceği için büyük bir not olmaya devam ediyor ve bu alandaki gelişmeler herkes tarafından büyük bir merakla takip ediliyor. Normal web siteleri, e-ticaret sitesi, pazarlama web siteleri gibi bir çok projenizde kullanabileceğiniz chatbot ile sizde markalaşmada kullanabilirsiniz.

Yapay zeka tabanlı Chatbot, yeni bir şey olmasa bile gün geçtikçe daha popüler bir hale geliyor. Kullanmış olduğunuz sistemlerdeki dijital stratejinizi daha iyi sonuçlar vermesi ve performansının daha yüksek seviyelere çıkması için sohbet robotları sıklıkla kullanılan ve oldukça büyük fayda alınan unsurlar arasında yer almaktadır. 

Chatbot Nedir?

Chatbot Nedir sorusuna basit bir şekilde cevap verecek olursak; Ziyaretçilerin ve kullanıcıların şirketler ve sistemler ile sohbet ederek otomatik yanıtlar elde etmesine imkan tanıyan, iletişim amaçlı kullanılan ve iletişim tabanlı arayüzü bulunan robot bir yazılımdır. 

Dünya genelinde yapılan anketlerde yakın gelecekte şirketler ve kullanıcılar arasında gerçekleşecek olan etkileşimlerin tamamına yakınının chat botlar üzerinden sağlanacağı ifade edilmektedir. Anketler sonucu elde edilen verilere göre tutulmakta olan istatistikler, Chatbotların  tüm insanlık için ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu bizlere göstererek bir kez daha kanıtlamıştır. 

Chatbotların Amacı  Nedir?

Chatbotlar; hem hizmet veren şirket hem de müşterilerin bu robot tabanlı sohbet uygulaması ile hayatını daha da kolaylaştırmak ve müşteri memnuniyetini bu yönde optimize etmektir. Hangi sektörde veya hangi alanda müşteri hizmetleri sunulursa sunulsun müşteriler için farklı sorular ve ortak sorunlar bulunmaktadır. Bu soru ve sorunlar belirlenmiş olan sıklıkta tekrarlanmaktadır.  Bu yüzden müşterilerin yaşamış olduğu en yaygın sorunları çözüme kavuşturmak ve sorularına cevap bulmak için Chatbot, hızlı bir şekilde bu çözümleri ve cevapları müşteriye ulaştırmak için programlanmıştır. Amacına uygun olarak mükemmel bir şekilde hizmet sağlamaktadır. 

Markalar İçin Chatbot’un Yeri Nedir?

Chatbotlar aynı zamanda markalaşma açısından da büyük önem arz etmektedir. Soru ve sorunlara sahip olan müşterinin daha eğlenceli ve keyifli bir etkileşim ile çözüme ulaştırılması ve bu hizmeti alması için teşvik edilmesi Chatbotlar aracılığıyla sağlanabilir. Programlanma ve geliştirilme aşamasında başarılı bir yazılım ortaya çıkarılması halinde müşteri deneyiminde başarılı sonuçlar elde edilebilmesi adına oldukça büyük bir potansiyele sahiptir.

Buna örnek vermek gerekirse; Facebook messenger üzerinden Chatbot uygulaması eklenerek müşterilerin ve kullanıcıların Sorduğu bazı sık sorulan soru kalıplarına otomatik yanıt vermesini sağlamak mümkündür. Hatta bunu yaparken eğlenceli ve keyifli bir şekilde oyunlaştırma unsurlarını da kullanmak mümkündür. Diğer taraftan buradan bir rezervasyon sistemi gerçekleştirecek akıllı bir uygulamayı müşterilerin kullanımına sunmak da mümkündür. Bu sayede müşteriler restorana gelmeden önce restoranın doluluk durumunu kontrol etmeye ve uygun olması halinde rezervasyon yaptırma imkânına da kavuşur. Bu sayede müşterilerin ilgisini çekmek ve verilen hizmetin kalitesini yükseltmek kolay bir şekilde mümkün olacaktır.

Chatbot Sohbet Robotu

Chatbotlar ile alınan olumlu sonuçların daha da geliştirilerek ilerletilmesi ile dijital pazarlama yakanlar ve bu konuda faaliyet gösteren ajanslar organik reklam performansının yükselmesi ve pazarlama ve erişim otomasyonunu sağlamak adına sohbet robotlarını nasıl daha aktif bir şekilde kullanabiliriz diyerek bu konudaki araştırmalarını artırmaktadır. Bazı büyük firmalar sosyal medya platformlarında haber akışında yer alan, reklam trafiğini doğrudan sohbet robotuna getir ve yeni müşterilerine doğrudan ulaşmaya ortam hazırlar. 

Chatbot sohbet robotu müşteri hizmetleri optimizasyonu olarak kullanılmaya daha müsait olsalar bile pazarlaşma ve markalaşma yönünde uygulanacak dijital stratejiler ile birlikte kullanılması halinde sahip olduğunuz işletme için daha doğru bir hamle olup oldukça verimli olacaktır. 

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR