Koronavirüs Sürecinde e-Ticaret Sitelerinde Yapabileceğiniz Değişiklikler
Türkiye olarak yaklaşık 2 aylık bir süreçte ülke olarak topyekûn koronavirüs hastalığı ile baş etmeye çalışıyoruz. AVM’ler, mağazalar, gıda sektörü gibi birçok sektör bu durumdan olumsuz etkilenmiş ve kısa süreli olarak yerlerini kapatmaya hatta bazı sektörlerde firmalar kepenk indirmeye kadar gitmişlerdir. Firmaların salgına ayak uydurma sürecinde en büyük avantaj e-ticaret sitelerinin oluyor. Çünkü evden çıkmayan insanlar ihtiyaçlarını e-ticaret firmalarından veya bazı internet sipariş hizmetlerinden sağlıyorlar. Peki koronavirüs sürecinde e-ticaret sitelerinde yapmanız gereken düzenlemeler nelerdir?
İş Yerinizin Açık Olduğunu Belirtin
e-Ticaret siteniz üzerinden, sosyal medya hesaplarınızdan ve Google MyBusiness üzerinden mağazanızın açık olup olmadığını kullanıcılarınıza ulaştırın. Ayrıca son zamanlarda yaşanabilecek teslimat sorunlarından ötürü siteniz üzerindeki teslimat şartlarınızı güncelleyin. Çünkü tedarik veya kargolarda yaşanacak gecikmelere karşı müşteri memnuniyetinizi düşürmemek adına yapacağınız güncellemeler sizlere olumlu geri dönüş sağlayacaktır.
Bir Web Sitesi Başlığı veya Bildirim Ekleyin
Müşterileriniz sizlerin onların yanında olduğunuzu bilmek ister. Evde kalan müşterileriniz için yapabileceğiniz küçük bazı rötuşlar sizlere müşteri memnuniyeti açısından artı puan sağlayacaktır. E-ticaret sitesinde yapacağınız #EvdeKal veya #HayatEveSığar gibi başlık değişiklikleri müşterilerinizi mutlu edecek ve bu pandemi ile mücadelede olduğunuzu anlayacaktır.
Google MyBusiness Çalışma Saatlerinizi Güncelleyin
İnternet birlikte değişen müşteri alışkanlıklarından biri de mağazayı Google arama motoru üzerinde arayıp harita üzerinde ki yerine bakmak ve Google Business Mağaza profilini incelemektir. Mağazanıza gelmek isteyen veya çağrı desteği almak isteyen müşterileriniz için Google MyBusiness üzerinde ki çalışma saatlerinizi güncelleyerek daha sağlıklı hizmet verebilirsiniz.
Blog Yazısı Yayımlayın
Müşterilerinize bu günlerde neler yapabileceği hangi alışverişleri yapabileceği ile ilgili fikirler sunun. E-Ticaret sitenizde ki blog kısmını bu günlerde daha güncel tutun, zira evde kalan müşterileriniz için yararlı içerikte oluşturmuş olacaksınız. Blog yazılarınızda alışveriş fikirleri verebilir, markalar ile ilgili tanıtımları gerçekleştirebilir veya ilgili ürünlere müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz.
Müşterilerinize Özel SMS, Mail veya Bildirim Gönderin
Ülke olarak pandemi ile mücadele ederken firmalarda bu süreçte ayakla kalmanın yollarını arıyor. E-Ticaret siteleri de bu zamanlarda farklı pazarlama süreçlerine dahil oluyorlar. Hem kampanyalarınızı iletmek hem de koronavirüsle mücadelede müşterilerinizin yanında olduğunuzu belirtmek adına kısa mesajlar gönderebilir, mail marketing gerçekleştirebilir veya uygulama ve web tarayıcısı bildirimi gönderebilirsiniz.
Sosyal Medya Etkinliğinizi Arttırın
Evde geçirilen zamanlarda dolaylı olarak sosyal medya uygulamalarının da kullanımı artıyor. Sosyal medyada geçirilen zamanın artması ile birlikte sosyal medya stratejileri de önemli bir hal alıyor. Sosyal medya üzerinde yaratıcı kampanyalar yapabilir, reklam kampanyaları gerçekleştirebilirsiniz. Koronavirüs ile ilgili kampanya, indirim, promosyon kodları oluşturup bunları sosyal medyadan paylaşabilirsiniz. Koronavirüsle ilgili müşterilerinizin alması geren bazı önlemleri sık sık paylaşarak yararlı sosyal medya içerikleri oluşturabilirsiniz.
Koronavirüs sürecinde sosyal medya, e-ticaret web sitesi, uygulamalarınız gibi birçok kriterde yapmaya fırsat bulamadığınız güncelleştirmeleri gerçekleştirerek geri dönüşüm oranlarını test edebilirsiniz. Eğer bir e-ticaret siteniz tok fakat işinizi e-ticarete taşımak istiyorsanız bütçenize uygun e-ticaret paketi ile TozSoft’ta satışa başlayabilirsiniz.