Kendi Markanızı Oluşturmanın Adım Adım Yolları
Eğer bir girişimci iseniz ve aklınızda bir marka çıkarma fikri varsa veya bir e-ticaret markası kurmak istiyenler için hazırladığımız marka hazırlama rehberimizde sizlere nasıl bir yol izleyeceğinizi anlatmayı hedefledik. Kendi özel markanızı oluşturmanın en iyi yollarını bu yazımızda sizlerle paylaşıyor olacağız. Peki marka oluşturmak için nasıl yollar izlenmelidir.
Fikri Hayata Geçirmek
İlk olarak aklınızdaki projeyi hayata geçirmek istiyorsanız, Apple gibi dev teknoloji şirketinin kurucusu olan Steve Jobs’ın bu sözünü aklınızdan çıkarmayın. Küçük başla, büyük düşün. Bu sözün ne kadar önemli olduğunu bir kere daha hatırlatmamız gerekiyor çünkü fikrinizi hayata geçirme aşamasında adım adım ilerleyerek sonuca yani istediğiniz başarıya ulaşmanız lazım. Bunun için ilk önce kendinize bir rapor çıkartın ve not almaya başlayın. Bu işin amacı ne olacak? Gelir yöntemi veya yöntemleri neler olacak? Gider masrafları ortalama ne kadar tutacak? Gibi soruları yanıtlamanız lazım. Aynı zamanda fikrinizi notlara dökmeyi de unutmayın. Bu fikrinizin daha somut bir hale gelmesini sağlar. Ne demiştik, küçük adımlarla işe koyulup yavaş yavaş büyük hedefi tutturmamız gerekiyor. Bir marka oluştururken en önemli kriterlerden biriside fikri bulduktan ve detaylarıyla birlikte not aldıktan sonra bir network kurmak gerekiyor.
Bir Network Kurmak
Network yani bir web sitesi kurmak fikrinizin hayata geçmesini bir adım öne taşıyan en önemli kriterlerden birisi olduğunu belirtmiştik. Bunun sebebi ise günümüzde artık doğal olarak internet devrinde yaşadığımız için insanlar sizin markanızı ilk olarak internetten araştırmak isteyecek ya da bir şekilde karşılarına çıkacak. Kurduğunuz bu web site sayesinde müşterileri markanıza çekebilir ve markanızın bilinirliğini internette yer alarak daha çok arttırabilirsiniz. Bunun içinde herhangi bir alan adı ve hosting sitesinden kendinize en uygun olanı seçip alabilirsiniz. Hemen ardından e-ticaret sitesi oluşturarak işlemlerinize başlayabilirsiniz.
Sosyal Medya Platformlarında Yer Almak
Günümüzde artık e-ticaretin yaygınlığı arttığı gibi bunu sosyal medyadan da birçok alıcıya ulaşarak yapabilenlerde bir hayli fazla. Bunun sebebi ise çok mantıklı bir yöntem olması. Sosyal medya da müşterilerinizle daha çok iletişime geçip bir yandan da sayfanızın ve web sitenizin hedef kitlesine odaklanıp büyütebilirsiniz. Tabii ki de bunlar hemen olacak şeyler değil. Organik takipçi kitlesine ulaşmak için marka sayfanızla her gün ilgilenmeniz ve müşteri memnuniyetini arttırmanız gerekir.
Potansiyel Alıcılara Ulaşmak
Bu markanızın hızlı gelişmesi için en önemli kriter olabilir. Potansiyel alıcılara eğer ulaşırsanız satış oranlarınız hızlı bir şekilde artmaya başlar ve markanızın etkileşim oranları oldukça yükselir. Bunun içinde yapmanız gereken sayfanıza Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarından reklam vermek olacaktır. Reklam kriterlerini de aradığınız potansiyel alıcılara göre ayarlayabilirsiniz. Reklam bütçesini de keza size hangisi daha uygunsa ona göre belirleyebilirsiniz. Reklam verdikten sonra sayfanızın etkileşim oranının ve marka bilinirliğinizin nasıl arttığını göreceksiniz.
Tebrikler artık kendinize özel bir markanız var ve bu markayı daha büyük yerlere getirmek tamamen sizin elinizde. Oldukça basit bir şekilde markanızı nasıl kuracağınızı küçük ve basit adımlarla anlattık. Unutmayın bu sadece küçük bir başlangıçtı, bu adımları ilerletmek ve markanızı yavaş yavaş büyüterek bir şirket haline getirmek tamamen size kalmış. Her şeyden önce yapacağınız işe inanmalısınız ve tam gaz yolunuza ne zorluklar çıkarsa çıksın bir şekilde aşıp devam etmelisiniz.