İşletmeniz İçin Google Reklamlarını Kullanmalı Mısınız?
Google aramalarının en üstünde ‘Reklamlar’ı hepimiz görmüşüzdür. Bir işletme sahibiyseniz şunu merak ediyor olabilirsiniz: Google Ads kullanmalı mıyım? İşletmenizin büyümesine yardımcı olup olmayacağına karar vermenize yardımcı olmak için Google Ads hakkında bilmeniz gereken her şeyi size anlatacağız.
Ana Başlıklar
Google Reklamları Nedir?
Google Ads, işletmelerin web sitelerinin Google aramalarında “Reklam” olarak ilk sırada görünmesi için ödeme yapmalarına olanak tanır. Bu, bir kullanıcı web sitenizle alakalı bir şey aradığında, kullanıcı organik arama sonuçlarını görmeden önce bunun bir Reklam olarak görüneceği anlamına gelir.
Google Ads, tıklama başına ödeme modeli kullanır. Yani yalnızca web sitenizi tıklayan kullanıcılar gibi ölçülebilir sonuçlar için ödeme yaparsınız. Aylık reklam harcaması sınırı, yerel veya küresel müşterileri hedefleyip hedeflememe seçeneği gibi işlevler de sunar.
Bir Google Ads uzmanı, hedeflenmiş bir Google Ads kampanyası oluşturmanıza ve bundan gelir elde etmenize yardımcı olabilir. Bir uzmanı işe almayı düşünmeden önce, Google Ads’ün artıları ve eksileri hakkında konuşalım.
Google Ads’ün Avantajları
1. Potansiyel müşterileri arttırır
Google Ads, işletmenizin sunduğu ürün veya hizmetleri arayan kişilere odaklanan hedefli bir pazarlama kampanyasıdır. Özellikle reklam yaptığınız kişilerin zaten bir satın alma işlemi yapmakla ilgilendikleri ve bundan yararlanabileceğiniz anlamına gelir.
2. Çok esnektir
Google Ads, reklam bütçeleri ve pazarlama amaçları açısından çok fazla esneklik sunduğundan büyük ve küçük işletmeler için uygundur. Yerel bir işletme web sitesi için düşük bir maliyetle düşük bütçeli bir Google Ads kampanyası oluşturabilmektedir. Bu sayede potansiyel müşterileri bulundukları yere, kullandıkları cihaza ve aradıkları anahtar kelimelere göre hedefleyebilirsiniz.
3. Sonuçlarınızı analiz etmek kolaydır
Google Ads, reklam kampanyalarınızın etkinliğini kolaylıkla ölçmenize ve analiz etmenize olanak tanıyan basit bir kontrol paneli kullanır. Hatta belirli anahtar kelimelerin diğerlerinden daha etkili olup olmadığını görebileceğiniz ve oradaki reklam bütçenizi artırabileceğiniz anlamına gelir.
Google Ads’ün Dezavantajları
1. Tıklamalar her zaman dönüşüm sağlamaz
Tıklama başına ödeme modelinin birçok avantajı vardır. Ama bir dezavantaj da bulunmaktadır. Google Reklamınızı tıklayan her kullanıcı bir satın alma işlemi gerçekleştirmez veya sizinle iletişim kurmaz.
2. Rekabetçi sektörlerin tıklama başına ödeme maliyetleri yüksektir
Bazı endüstrilerin tıklama başına ödeme maliyetleri inanılmaz derecede yüksektir. Çünkü genellikle en iyi arama sıralamaları için çok fazla rekabet vardır. Bu nedenle çoğu firma Google Ads kullanıyor. Tıklama başına ödeme maliyeti çok yüksekse, diğer reklamcılık tekniklerini araştırmaya değer olabilir.
3. Yalnızca Google Ads’e güvenemezsiniz
Başarılı bir Google Ads kampanyasına giden birçok faktör vardır. Bunlardan başlıcaları;
- • Doğru anahtar kelimeleri seçmek
- • İnternet sitenizin seo çalışmasını yapmak
- • Reklam kampanyanızı düzenli olarak değerlendirmek ve güncellemek
Google Ads anında bir çözüm değildir. Bundan dolayı diğer pazarlama kampanyalarının yapacağı gibi zaman ve çalışma gerektirir.
Son düşünceler
Google Ads’ün artıları ve eksileri vardır. Bir Google Ads kampanyasının esnekliği, kolaylığı ve nispeten düşük maliyetleri onu birçok işletme için değerli kılmaktadır. Google Ads’e çok para yatırmadan önce araştırmanızı yapın ve ihtiyacınız varsa profesyonel tavsiye alın.