İşletmeler İçin 5 Yerel SEO İpucu
İşletmenizi başarılı kılmanın anahtarlarından biri SEO’dur. Yerel SEO’yu önceliklendirmek, işletmenizin arama motorlarının en üst sıralarında yer almasını sağlayacaktır. Arama motorlarının üst sıralaması biraz zaman gerektiren bir süreçtir. Peki e-ticaret yapan bir yerel markanız için en iyi SEO uygulamalarını Nasıl gerçekleştirisiniz ?
1. Tüm Hizmet Alanlarınızı Özel Olarak Hedefleyin
Küçük bir işletme olarak, sınırlı bir müşteri tabanına hitap edersiniz. Bu müşteri tabanı çoğu durumda işinizin fiziksel olarak bulunduğu yere yakın bir konumdadır. Bu genel alan sadece bir kasaba veya şehir adıyla özetlenebilse de, birkaç farklı kasaba veya şehirden oluşur.
Örneğin Antalya bölgesinde bir su iklimlendirme şirketi olabilirsiniz. Kendinizi Antalya su iklimlendirme şirketi olarak tanıtabilirsiniz, ancak kendi banliyösünde bir su iklimlendirme şirketi arayan banliyöleri kaçırırsınız. Sitenizde Antalya’nın küçük bir bölümüne yönlendirilen birkaç farklı reklam sayfası oluşturmaktır. Bunu yaparak küçük işletmeniz Antalya banliyölerinin her biri için arama sonuçlarında görünecektir.
2. Tutarlı NAP Kullanın
Karşılaştığınız tüm yerel SEO ipuçlarından bu, muhtemelen en önemlisidir. İşletmeniz için internetten bilgi verirken tutarlı NAP kullanmanız kesinlikle çok önemlidir.
NAP “Ad, Adres ve Telefon” anlamına gelir ve işletmenizin çevrimiçi kimliğidir.
Şirketinizin adı, adresi ve telefonunun nereden girildiğine bakılmaksızın, bunların aynı şekilde girilmesi gerekir. Google ve diğer arama motorları işletmenizi bu bilgilerle tanır. Bu bilgileri tutarsız bırakmak, yalnızca işletmenizin sitesinin arama motoru sıralamalarında aşağı düşmesine neden olur.
Dolayısıyla şirketiniz farklı telefon numaraları varsa, müşterilerin size ulaşmaları için sadece bir numara seçmeniz çok önemlidir. Şirketiniz adresi değiştirirse, yeni adresin ilgili tüm platformlara girilmiş olması önemlidir.
3. Google My Business Girişinizi İsteyin ve Yönetin
Google, dünyanın en çok kullanılan arama motorudur. Her ay yaklaşık 1,6 milyar arama yapıldığı tahmin edilmektedir. Bing’de ise ayda sadece yaklaşık 400 milyon arama yapılmaktadır. Bu nedenle çabalarınızı Google’ye odaklamak akıllıca olacaktır. Google’de işletme olmanın büyük bir kısmı, Google My Business girişinizi yönetmektir. Ancak girişinizi yönetebilmeniz için önce hak talebinde bulunmanız gerekir.
Girişinizi talep ettikten sonra profiliniz üzerinde çalışmaya başlayabilirsiniz. Elbette tutarlı NAP kullandığınızdan emin olarak, işletmenizin tüm bilgilerini doğru olacak şekilde düzenleyin. Bilgilerinizi düzenledikten sonra profilinizi yönetmek sizin sorumluluğunuzdadır. Kullanıcı incelemelerini çeşitli şekillerde güvence altına alabilirsiniz, ancak müşterilerinizden incelemeleri istemek kötü bir fikir değildir. Google’de ne kadar olumlu yorum alırsanız, coğrafi bölgenizde o kadar yüksek olursunuz.
4. Sosyal Medyada Aktif Olun
Yerel SEO ipuçlarımızdan bir diğeri, sosyal medyada olabildiğince aktif olmaktır. Facebook, Twitter, Linkedin olsun, sosyal medya aracılığıyla müşterilerinizle oldukça güçlü bir ilişki kurabilirsiniz. Sosyal medya etkinliğiniz sadece yerel SEO’nuzu doğrudan geliştirmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda yerel SEO’nuzu da dolaylı olarak artırmanıza yardımcı olur.
Örneğin işletmenizin sitesinden bir blog yayınını Facebook, Twitter’da paylaştığınızda, insanların bunu okuma şansı daha yüksektir. Blog yazınızı ne kadar çok kişi okursa, arama motorlarında o kadar fazla ilgi görür. Temelde kendinizi daha fazla maruz kalma pozisyonuna sokacaksınız.
5. Yerel Bağlantı
NAP ile birlikte tüm yerel SEO ipuçları tartışmasız hayati rol oynar. Küçük işletmenizin sitesinin arama motorlarında yerel olarak yer alması için, yerel olarak diğer işletmelerle bağlantı kurması gerekir. Bölgenizdeki diğer şirketlerle bağlantı kurmak biraz zaman alsa da, uzun vadede kesinlikle buna değer bir süreçtir.
Yerel bağlantılar kurarken, kendi sektörünüzde olmayan şirketlere de bağlantı kurabilirsiniz. Yapabileceğiniz en iyi şey, bölgenizdeki diğer işletme sahipleri ve organizasyon liderleriyle güçlü ilişkiler kurmaktır. Bunu yaparsanız yerel bağlantılar gelecektir.