Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Hedef E-Ticaret Pazarı Nedir ve Nasıl Seçilmelidir?

 Hedef E-Ticaret Pazarı Nedir ve Nasıl Seçilmelidir?

E-ticaret, müşterilere daha kolay ulaşma fırsatı sunduğu için hedef pazar seçimi nedir? Sorusu her geçen gün önem kazanmaktadır. Eğer bu sistemlere geçmek istiyorsanız veya mevcut ürünlerinizi daha zengin bir hale getirmeyi düşünüyorsanız; potansiyel tüketicilerinizin nerede olduğuna iyi karar vermeniz gerekir.

Böylece doğru bir strateji sonucunda, satışlarınızı arttırabilirsiniz. Bu pazarın tümünü hedefleyebileceği gibi, seçilen pazarın bir kısmı da tercih edilebilir. Pazar hedeflemesini ifade eden karar aşaması büyük bir öneme sahiptir. Zira hatalı olursanız büyük zararlar da elde edilebilecektir.

Bu markanızı daha iyi tanımak, pazarlar hakkında ayrıntılı inceleme yapmak ve keşif gerçekleştirmek, daha iyi sonuçlar almanıza yardım eder.

Hedef Pazar Nedir?

İnternetin geliştiği 1990’lı yılların sonlarından itibaren kendini gösteren e-ticaret siteleri günümüze kadar büyük bir ilerleme göstermiştir. Özellikle pandemi döneminde mağazaların kapalı olmasıyla, satışların devam edebilmesi için sisteme geçen firmaların sayısı daha keskin olmuştur.

Ancak tüketici pazar nedir? Sorusunu bilmeden başlamanız istediğiniz neticeleri alamamanıza, dolayısıyla başarısız yatırımlara neden olur. Her işletme, kuracağı ya da sahip olduğu sitenin herkese hitap etmesini talep eder. Bu tek bir durumda mümkündür. Eğer ürünleriniz daha fazla olursa, hitap ettiğiniz kitle anında yükselecektir.

Bununla beraber bu her zaman geçerli de olmayabilir. Ürünleriniz dar yapıdaysa, tek çözümünüz kitlenize en iyi ulaşma şeklini belirlemedir. Tüketici pazarı olarak da adlandırılan hedef Pazar burada devreye girer.  Kavram ürününüzü ilgilendiren, satın alabilecek potansiyel müşterilerin tümünü gösterir.

Dolayısıyla bir genelleme değil, özellemedir. Eğer ürünleriniz çok değilse; sahip olduğunuz ürünleri özeller ve kimlerin daha çok alabileceğini tespit ederseniz, satışlarınızı kolay bir şekilde arttırmanız mümkündür.

Hedef Pazar Stratejileri Nelerdir?

Hedef pazarın nasıl seçileceğine gelmeden önce, nasıl bir strateji izleyeceğinizi de bilmeniz gerekir. Bu durum hedef pazar seçimi nedir sorusunu daha iyi anlamanıza, böylece daha fazla tüketiciye hitap etmenizi sağlar. Burada dört farklı seçenek olup kısa açıklamalarıyla birlikte şöyledir;

  1. Farklılaştırılmamış pazarlama: Tüm pazar stratejisi olarak da bilinen bu yöntem, hedef pazarı tam olarak algılar. Böylece en geniş ağa ulaşılabilir.
  2. Farklılaştırılmış pazarlama: Çok pazar stratejisi olarak da bilinen bu yöntem, bütüne değil parçalara hitap eder. Böylece markanız güçlenebilir ve yüksek satışlar görülebilir.
  3. Yoğunlaştırılmış Pazar: Tek Pazar stratejisi olarak da adlandırılan metotta ayrılan pazarın sadece bir bölümüne odaklanılır. Böylece ilgili alanda tam bir üstünlük elde edilebilir.
  4. Dar dilimli pazarlama: Niş pazar olarak da bilinen bu yöntem pazarın en küçük birimine odaklanır.

Hedef pazar seçerken bunlardan birini belirlemeniz gerekir. Her birinde yapmanız gerekenler ve bunlardan elde edeceğiniz sonuçlar farklılık gösterir. Dolayısıyla kesin karar vermeden önce ayrıntılı bir inceleme şarttır.

Hedef Pazar Nasıl Seçilir?

Her ne kadar e-ticaret için hedef pazar seçimi zor bir işlem gibi duruyor olsa da, nasıl seçeceğinizi bilirseniz oldukça kolaydır. Bunun için üzerinde durulması gereken maddeler şöyledir;

  1. Sattığınız ürünlerin özellikleri dikkatli değerlendirilmelidir.
  2. Sektörünüzdeki rekabet şartları incelenmelidir.
  3. Rakipleriniz araştırılmalıdır.
  4. Hedef pazar olarak belirlediğiniz seçeneği incelemeniz gerekir.
  5. İşletmenizin tüm kaynakları gözden geçirilmelidir.
  6. Hedef kitlenin beklentiler, arzuları araştırılmalıdır.
  7. Seçtiğiniz hedef pazarın online alışveriş yapma oranı bilinmelidir.
  8. Pazar talebi incelenmelidir.

Eğer bunları göz önünde bulundurursanız, daha doğru karar verebilirsiniz. Hedef pazar Seçimi örnek olay da size yardım edebilir. Örneğin Amazon ve Nike gibi dünya markalarını inceleyip nasıl bir strateji benimsedikleri, size bir kaynak olabilir.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR