Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

Geleceğin Alışveriş Modeli: Kişiselleştirilmiş E-Ticaret

 Geleceğin Alışveriş Modeli: Kişiselleştirilmiş E-Ticaret

Alışveriş yapmak kimileri için bir tutkuyken kimileri için gereksiz bir uğraş olarak düşünülebilir. “Alışveriş” kavramının baştan sona değişmesine neden olan akıllı teknolojiler, kaliteli ürün ve hizmetin toplumun her kesimine daha kolay ulaşmasını sağlamıştır.

Geleneksel satın alma davranışlarının yerini alan e-ticaret ve online uygulamalar, hemen her sektörde özlenen hareketliliğin yeniden görülmesine yardımcı olmaktadır. Günlük davranışları etkilerken alışverişin sadece bir mağazadan yapılmayacağının da kanıtı olan yeni nesil tercihler, geleceğimizi şekillendirmeyi başarmıştır.

E-Ticaret ile Değişen Alışveriş Alışkanlıkları

Belli ürün gruplarında hala devam eden geleneksel alışveriş modeli, tüketici beklentilerine bağlı olarak yerini kişiselleştirilmiş e-ticaret kavramına bırakmıştır. Kadınlar ve gençler için alışveriş bir sosyalleşme alanı olarak görülürken, sunulan keyifli teklifler sektör dinamiklerinin hala son derece etkili olduğunun da kanıtıdır.

  • Moda sektöründe geleneksel mağaza ziyaretlerinin kısa vadede yerini dijital uygulamalara bırakacağı öngörülmemektedir.

Temassız ödemenin popüler olduğu salgın sürecinde ise özellikle market ve temizlik ürünleri alışverişinin online ortamda yapıldığı söylenebilir. Markaların mağazacılık hizmetlerini sayılı noktada sürdürmesi ve bu adreslerin online alışverişin tedarik noktası olarak görülmesi, özellikle çalışan sayısında ciddi revizyonların yaşanması zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir.

Geleceğin Ticaret Şekli

Z Kuşağı ve Alışveriş Tercihleri

Ürün incelemeden karşılaştırmaya kadar geçen alışveriş sürecinin tamamında tercihleriyle dikkat çeken Z kuşağı, perakende sektörünün yeniden şekillenmesinde son derece etkilidir.

  • Mağazadan inceleyip
  • Dijital platformlardan satın alma biçimi günümüz müşterilerinin sıkça kullandığı yöntemler arasında gösterilebilir.

Online ortamda sunulan zengin ödeme seçenekleri, kişiye özel cazip teklifler, 7/24 alışveriş imkânı ve sayısız ürün seçeneği internet siparişinin tercih edilmesini sağlayan en önemli farklar arasında sayılabilir.

Online ve Offline Deneyim

Şimdilik Amerika’nın belli eyaletlerinde başlayan hibrit mağazacılık anlayışı, alışkanlıkların yeniden şekillenmesi açısından da etkilidir. Müşteriler istedikleri mağazaya girerek, ilgilendikleri ürünün fotoğrafını çeker ve QR kodunu alarak siparişlerini adreslerinden teslim alma şansını yakalar. Online ve offline deneyimin iç içe geçtiği bu süreçte mağazalar ürün sevkiyatından müşteriler de ellerinde ürün taşımaktan kurtulmuş olur. Kurye taşımacılığının önemine vurgu yapan hizmetler, bu alana yapılacak yatırımlarla daha kaliteli bir deneyim vaat edebilir.

Satış danışmanı ve kasiyerin olmadığı yeni nesil alışverişte, belli sektörlerde öne çıkan “artırılmış gerçeklik” kavramı, oyun ve eğlence hizmetlerinin daha fazla tercih edilmesinde destekleyici rol üstlenmektedir. Bu yöntemle satın alınmak istenen ürünün nasıl kullanılacağı ve ne gibi faydalar sağlayacağı önceden test edilerek hayal kırıklıkları bertaraf edilebilir.

E-Ticaretin Dünü, Bugünü ve Geleceği

Hedeflenen büyüme rakamlarını gerçekleştiren e-ticaret hizmetleri, dijital dönüşümde geçecek sürenin kısalması için son derece hızlı bir şekilde yenilenmektedir. Kişiye özel ürün ve hizmetlerin ön plana çıktığı tüketici trendleri arasında;

  • Teknoloji kullanımının
  • Yaşam alışkanlıklarının
  • Sağlıklı yaşamın öneminin ve
  • Oyunlaştırma eğiliminin üretim sürecini değiştirdiği söylenebilir.

Tüm dünyayı etkisi altına almayı başaran “Black Friday” fırsatları, alışveriş tercihlerinde geleneksel yöntemlerden vazgeçmeyenlerin dahi dikkatini çekmeyi başarmıştır.

Kişiselleştirilmiş Ürünler Neden İlgi Görüyor?

Müşteri memnuniyetini artıran çalışmalar arasında yer alan kişiselleştirilmiş ürün çeşitliliği, ziyaretçilerle aynı ortamda olmadan da yakın temasa geçilebileceğinin en önemli göstergesidir. Kullanıcılardan bilgi toplanarak uygulamaya sokulacak özel teklif, hizmet ve ürünler sayesinde, daha önce hiç alışveriş yapmamış müşteriler de harekete geçirilebilir.

Rekabetin giderek arttığı dijital platformlarda kişiye özel tercihlerin dinamik bir şekilde takip edilmesi, sorunsuz ve akılda kalıcı bir internet alışveriş deneyimi sunulmasını kolaylaştırır. Müşterileri tanıyarak başlayan hizmetlerde;

  1. Davranışlar takip ve analiz edilir.
  2. İlgi alanına uygun tavsiyeler sunulur.
  3. Doğru iletişim kanalları üzerinden etkili bir süreç planlanır.

E-ticarette heyecan verici bir kişisel pazarlama yapıldığı zaman, satın alma kararlarında hızlı geri dönüşüm yakalanabilir. Kişisel ürün, hizmet ve teklifler sadakati artırırken satış hedeflerinin planlandığı şekilde gerçekleşmesine de katkı sağlar.

Alışveriş Kararını Etkileyen Dinamikler Nelerdir?

En uygun ürünü seçmek için harcanan zaman, yeni nesil müşteriler için alışveriş kararını etkileyen dinamikler arasında sayılabilir. Kendini daha iyi hissetmek için para harcayanlar, aradıkları ürünü bulma konusunda sıkıntı yaşadıklarında tercihlerini hızlı bir şekilde değiştirebilir. Bu aşamada hayat kurtaran “Kişiselleştirilmiş E-Ticaret” kısa vadede online alışverişin olmazsa olmaz özelliği olarak gösterilebilir.

  • Kişiselleştirilmiş web tasarımlar
  • E-mail sistemleri ve
  • Günlük hayata etki eden içerikler tüketim alışkanlıklarını iyileştirmek için kullanılabilir.

Satın alma kararlılığı üzerinde yarı yarıya pozitif etki sağlayan sistemler, kişisel verilerden elde edilecek analizlerle daya iyi bir yere taşınabilir. Ticari başarının gençleri doğru anlama becerisinden geçtiği çağımızda, marka sadakatinin yerini anlık fırsatlara bırakmaya başladığı da söylenebilir.

Yeni Nesil Alışverişten Ne Anlıyor?

Eğlence, tekstil ve kişisel bakım ürünlerine olan ilgileriyle dikkat çeken Z kuşağı, sanılanın tersine elektroniğe beklenen ilgiyi göstermiyor. Mağaza içi deneyimin online alışverişe göre üstün olduğu süreçte, marka sadakatinin oluşmaması beklentilerin yüksekliğiyle açıklanabilir. Olumsuz bir deneyimin ardından marka, ürün ve hizmet alanını hemen terk eden yeni nesil için “Fenomen önerileri” her şey olarak tanımlanabilir.

Salgın sürecinin değiştirdiği alışveriş alışkanlıkları arasında en dikkat çekici olanı sepet hacminin büyümesi olmuştur. Daha az harcama ve mağaza ziyareti yapan müşteriler, stoklama davranışı sergileyerek tüm ihtiyaçlarına tek seferde ulaşmayı seçmiştir. Her alanda değişime öncülük etmekten çekinmeyen gençler, fiziki mağazalar yerine online alışverişi tercih ederek sektördeki durağanlığın yerini beklenen hareketliliğe bırakmasına destek sağlamıştır.

Çevrimiçi Alışverişi Tercih Edenlerle Etkileşim Yolları

Alışveriş tercihlerinde yaşanan her türlü değişimin e-ticareti desteklediği göz önüne alındığında, işini geleceğe taşımak isteyenlerin yatırım planlarını gözden geçirmeleri avantaj sağlayabilir.

  • Gönderi teslimatı yapacak dronelar, bir önceki sepetin tekrarı, otonom araçlar ve hizmet stratejileri geleceğin alışveriş trendleri arasında sayılabilir.

Kullanıcılara ihtiyaçlarını en kısa sürede ve hızlı yoldan karşılama imkânı sunan online hizmetler, hayal gücü kullanılarak yeni noktalara taşınabilir. Sadece teknolojiden beslenmekle kalmayan gelişen sistemler için de yol gösterici öneme sahip olan çevrimiçi alışveriş, müşterilerin ilgi duyduklarına alana yönlenmesinde de etkilidir. Ziyaretçi davranışlarını referans alarak geliştirilen kişiselleştirilmiş hizmetler, reklam ve özgün içeriklerle desteklenebilir.

Tüm dünyada ve ülkemizde başarılı örnekleri sergilenen kişiye özel dijital ürün ve hizmet seçenekleri, alışveriş dünyasına açılan kapıdan keyifli bir şekilde girmek isteyenler için her geçen gün yenileniyor.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR