Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

E-Ticarette Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

 E-Ticarette Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Deyim yerindeyse; teknolojinin altın çağını yaşadığı son yıllarda, karşımıza pek çok teknolojik gelişme, teknolojik cihazlar ve ürünler çıkıyor. Buna bağlı olarak para kazanma yöntemleri de son dönemde farklılık gösteriyor. Fotoğraf çekerek para kazanma, anket doldurarak para kazanma, mobil uygulamalar ile para kazanma ve tabii ki e-ticaret yöntemi ile para kazanma. Tüm dünyada; 1 yıldan uzun süredir devam eden salgın nedeniyle, özellikle e-ticaret yöntemiyle para kazanma oldukça popüler hale geldi. Bununla birlikte; hem yeni platformlar ortaya çıktı, hem de bu konuda farklı seçenekler oluştu. Geçmiş yıllarda sadece  Amazon.com isimli bir site varken, bugün değişik isimde ve farklı şekilde hizmet veren online satış siteleri mevcut. Peki bu işin sırrı ne? Online satış işi yapan firmalar nasıl bu kadar başarılı olabiliyor? Bunun için neler yapılmalı ve nelere dikkat edilmeli? E-ticarette başarılı olmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Sattığınız Ürün Yada Hizmetin Seçimine Özen Gösterin

E-Ticarette başarının ilk altın kuralı; satacağınız ürün ve hizmetin seçiminde dikkatli davranmak ve her ikisin de gerekli özeni göstermektir. Yani; satış için bir internet sitesine koyacağınız ürün her şeyden önce dikkat çekici olmalı, kargo açısından hem size hem de alıcıya zorluk çıkarmayacak türde olmalı. Ayrıca teslimat sırasında ve süresinde kırılmayan, herhangi bir şekilde hasar görüp masraf çıkarmayan tarzda bir ürün olmalıdır. Küçük bir örnek vermek gerekirse Amazon’un sahibi ve kurucusu Jeff Bezoss e-ticaret’e ilk adımı kitap satarak atmıştır. Bilindiği gibi; kitap, hem kargo açısından en kolay olan ürünlerden birisidir, hem de satış ihtimali en yüksek olan ürünlerden birisidir. Kısacası e-ticaret sektörüne giriş yapmadan önce satacağınız ürün ve hizmeti iyi belirleyin.

Sosyal Medyayı Aktif Olarak Kullanın

Hepimizin bildiği gibi; teknoloji, deyim yerindeyse son yıllarda altın çağını yaşıyor. Bunun en önemli göstergelerinden birisi de akıllı telefonlar. Bununla birlikte akıllı telefon kullanıcılarının birçoğu aynı zamanda sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanıyor. Öyle ki artık sosyal medyada etkileşim yöntemleri, takipçi sayısını arttırma gibi farklı konularda bilgi veren birçok site mevcut. Bu nedenle e-ticarette başarılı olabilmenin en etkili yöntemlerinden birisi de sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktır. Yani sadece siteye ürün koymak yeterli değildir. Satışa sunduğunuz ürünün binlerce hatta milyonlarca insana ulaşmasını istiyorsanız sosyal medyanın gücünden mutlaka faydalanmanız gerekir.

Müşterilerinize Değer Verin

Ticaretle uğraşanlar bilir, bu işin temeli güvendir. İnternet ortamında ticaret yapmak gibi bir düşünceniz varsa, bu güveni iki katına çıkarmanız gerekir. Satmış olduğunuz ürünün kargo takibini yapmak, belirli aralıklarla müşterilerinize küçük sürprizler veya hediyeler sunmak, yapılan alışverişin miktarına bakmaksızın her müşteriye aynı hassasiyetle yaklaşmak, istisnasız her müşteriye aynı şekilde ürün ve hizmet desteği sunmak bu işin en temel kurallarından birkaç tanesidir. Bunların hepsinin tam ve doğru biçimde uygulanması müşterinin gözünde güven oluşmasına yardımcı olur. Bu da satışlarınıza olumlu yönde katkı sağlayacaktır.

Kendinize Pazarlama Stratejisi Belirleyin

E-ticarette başarıyı yakalamanın sırlarından bir diğeri de pazarlama stratejisi belirlemektir. Bunun için dijital pazarlama stratejilerinin tamamına hakim olmalı, satacağınız ürün/ürünleri ve bu ürünü koyacağınız platformun iyi tanımalı, özelliklerini bilmelisiniz. Ürünü ve satış yapılacak mecrayı tanımadan bu işe girmek, büyük ihtimalle başarısızlıkla sonuçlanacak bir deneme olacaktır.

Nakit Akışını Sağlayın

Ticaretin olmazsa olmazlarından birisi de nakit paradır. Şöyle ki; bu işe yeni giriş yapmış olan, yani e-ticaret sektöründe acemi olan firmalara tedarikçiler, üreticiler ve müşteriler kolay kolay güvenmezler. Eğer siz bu üçlü arasında ki nakit döngüsünü tam ve doğru biçimde ortaya koyarsanız, hem kendi işleriinizi büyütme şansınız olur hem de size karşı bir güven duygusu oluşur. Bu nedenle her zaman için sermayenizi sık sık kontrol edin ve mümkün olduğunca sermaye dışına çıkmamaya özen gösterin.

Değerlendirme Raporları Hazırlayın

E-ticaret sektöründe başarıya ulaşma hedefiniz ve düşünceniz varsa, bu konuda dikkat etmeniz gereken faktörlerden birisi de düzenli olarak değerlendirme raporları hazırlanmasıdır. Yani belirli aralıklarla şirketinizin gelirlerini, giderlerini, satış rakamlarını, satış oranlarını ve bunlar gibi istatistikleri kontrol etmeniz gerekir. Ayrıca düzenli olarak bunların takibinin yapılması ve eğer varsa eksiklerin giderilmesi gerekir. Bir diğer önemli husus da sık sık ölçümler ve değerlendirmeler yapılması, analiz raporları hazırlanmasıdır.

Alışveriş İmkanını Kolaylaştırın

E-ticarette başarı konusunda dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta ise alışveriş imkanının kolaylığıdır. Kullandığınız e-ticaret yazılımı sizin tüm ihtiyaçlarınızı karşılamalı, doğru e-ticaret paketi seçimini yapmalısınız. Online alışveriş uygulamasını sıkça kullananlar çok iyi bilir, piyasada aktif olarak faaliyet gösteren ve farklı özelliklere sahip pek çok site mevcut. Fakat bu sitelerin satış oranlarını, müşteri portföyünü belirleyen en önemli kural alışverişin kolaylıkla yapılıp yapılamıyor olmasıdır. Günümüzde insanların birçoğu zamanla yarışıyor ve herkesin zamanı kendine göre değerli. Bu nedenle internet üzerinden alışveriş yapanların ilk düşüncesi kolay kullanıma sahip olan bir siteden alışveriş yapmak. Bu nedenle eğer rakiplerinizden geri kalmak istemiyorsanız ve bu platformda uzun yıllar hizmet vermeyi düşünüyorsanız müşterilerinizin alışveriş yaparken zorlanmayacağı bir sistem geliştirmeniz çok önemlidir. Müşterilerinize hızlı, kolay ve pratik bir alışveriş imkanı sunmak, öncelikli tercih olma şansınızı önemli ölçüde arttıracaktır.

Detaylı ve Bol Resimli Ürün Anlatımı Tercih Edin

Hem müşterilerin, hem de satış yapan kişilerin bildiği gibi e-ticarette satışı yapılan bir ürünün fiziksel temasla incelenme imkanı maalesef yoktur. Bu nedenle; müşteriler çoğu zaman alışveriş sırasında sadece ürün hakkında sitede yer alan bilgilerle ve açıklamalarla yetinmek zorundadır. Sizin burada yapmanız gereken ürün açıklamasını detaylı bir şekilde yapmak ve birden fazla ürün resimi kullanmak. Çünkü müşteri detaylı bilgilendirme ve iyi bir anlatım sunulan ürünü yüksek ihtimalle satın alırlar. Kısacası detaylı bir ürün anlatımı ve kaliteli resimler kullanılması ürünün satılma ihtimalini de arttırır. 

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR