TozSoft Yükleniyor Lütfen Bekleyiniz..

Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

e-Ticaret Siteniz Neden Hızlı Olmalıdır?

188 0
e-Ticaret Siteniz Neden Hızlı Olmalıdır?

e-Ticaret siteleri sadece ürün ve kampanya faktörlerinden ziyade kullanıcılar için birçok farklı seçenek göz önünde bulundurulur. Bunlar genellikle sitenizin kullanabilirliliği ile ilgili olan düzenlemelerdir. Bu faktörler web sitesinin arayüzü , kolaylık modülleri, mobil site uyumluluğu, ödeme yöntemleri, güvenlik düzeyi ve sitenizin hızıdır.

Bugün sizlere sitenizin neden hızlı olmasının gerektiği, site hızının e-ticarette öneminden bahsedeceğiz.

Arama Motorları

Google, Yahoo, Yandex, Yanii, Bing gibi arama motorları web sitelerini incelerken birçok faktörü değerlendirir. Site hızı&açılış hızı sitenize arama motorları tarafından etki eden en büyük faktörlerden biridir.

Arama motorlarının web yönetim panelinde yapmış olduğunuz testlerde site hızınızın değerini ve arama sonucuna olumlu-olumsuz etkisini öğrenebilirsiniz.

 

Kullanıcı Deneyimi ve Geri Dönüşüm

Rakiplerinizin sitelerinde yapmış oldukları ileri derecede optimizasyonlar sizi de sitenizin optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir. Yeni nesil web kullanıcıları site kullanımı kadar sitenizin hızına da önem verirler. Yavaş açılan bir web sitesi kullanıcılar tarafından hızlı bir şekilde terkedilirken hızlı e-ticaret sitelerinde geri dönüşüm oranı oldukça yüksektir.

Somut verilerle açıklayacak olursak masaüstü web ortamında site yükleme hızı 8 saniyeden fazla süren sitelerde dönüşüm oranı %1 iken 8 saniyeden az süren (hızlı) sitelerde ise dönüşüm oranı %1.5 olarak tespit edilmiştir.

Mobil uyumlu e-ticaret sitelerinde site yükleme hızı 8 saniyeden fazla süren sitelerde dönüşüm oranı %0,6 iken, açılış hızı 8 saniyeden az süren (hızlı) sitelerde dönüşüm oranı %1.13 olarak belirlenmiştir. Görüldüğü üzere e-ticaret sitelerinde açılma hızlarının geri dönüşüme etkisi masaüstü sitelerde %50 artış sağlarken bu oran mobil sitelerde %100 olarak belirlenmiştir.

 

 

Site Hızını Nasıl Optimize Ederim

 ➙ Sitenizin kaynak dosyalarının boyutlarını küçülterek e-ticaret sitenizin hızını arttırabilirsiniz. Sitenizin işlevi için büyük önem taşıyan JavaScript, CSS, HTML, PHP dosyalarında yapacağınız sıkıştırma işlemleri siteniz üzerinde büyük bir hız artımı sağlayacaktır.

 ➙ E-ticaret sitelerinde ürünlerinizin görsel yükünü CDN sunucu çözümleri ile çözerek site hızını arttırabilirsiniz. Çözüm bulacağınız cloud çözümleri sitelere kolaylık sağlamaktadır.

 ➙ Sitenizde cache ve lazyload modüllerini kullanarak site açılış hızına katkı sağlayabilirsiniz.

 ➙ Sitenizde kullanacağınız görselleri TinyPNG gibi basit ve hızlı web araçları ile sıkıştırarak kullanabilirsiniz.

 ➙ Sitenizde kullanacağınız araçlar ile site hızınızı takip ederek sürekli güncel optimizasyonlar yapın. Semrush, Ahrefs, GTMetrix , Google Pagespeed Insights, Pingdom, Yahoo YSlow gibi araçlarla site hızınızı ve site hızına etki eden faktörleri öğrenebilirsiniz.

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2018 - Toz ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR