Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

e-Ticaret Sitelerinde İyi Pazarlama Kararları Vermek için En İyi 10 SEO KPI

 e-Ticaret Sitelerinde İyi Pazarlama Kararları Vermek için En İyi 10 SEO KPI

Online satış yapan bir e-ticaret sitesine sitesine sahipseniz KPI kullanmanız gerekmektedir. Eğer sektöre yeni girmişseniz veya SEO uygulamaları hakkında bilgi sahibi değilseniz nedir bu KPI diyebilirsiniz. KPI kelime anlamı olarak Key Performance Indicator yani Anahtar/Temel Performans Göstergesi sözcüklerinin kısaltılmasıdır. Kısaca hedef olarakta tanımlayabiliriz. Yani e-ticaret sitesinde satış ve pazarlama hedeflerimiz için yaptığımız düzenlemelerdir. Bu yazımızda sizler için online alışveriş sitesi için gerekli KPI’leri anlatacağız.

Tüm ciddi online pazarlama şirketleri dijital pazarlama KPI’larını kullanmaktadır. KIP’lar Preto ilkesine bağlı olarak düşünebiliriz. Etkilerin yüzde sekseninin etkenlerin yüzde yirmisinden kaynaklandığı söylemektedir bu ilke. Bizde bu ilkeyi ele alarak Yüzde seksenlik gelir elde etmenizi sağlayacak yüzde yirmilik veriye ulaşmanızı sağlayan etken KPI’dır.

KPI Nedir ve Türleri Nelerdir ?

KPI’yı tanımlayacak olursak “Anahtar Performans Göstergesi” veya “Kilit Başarım Göstergesi” olarak tanımlayabiliriz. Daha açıkça ifade etmek gerekirse şirketinizin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını gösteren sayısal değerlere verilen isimdir. KPI’lar şirketinizde çalışan bireylerin performansı yanı sıra iş hacmini de değerlendirmek için şirket yöneticileri tarafından kullanılmaktadır. KPI’lar sayesinde işiniz hakkındaki verilere erişerek gereken önlemleri almanız sağlanırken işiniz için güvenli atılımları yapmanız sağlanmaktadır.

Dijital pazarlama KPI’ları kendi içinde beş ana başlığa ayrılır, bunlar;

  • Olası Satış Yaratma (Lead Generation)
  • Web Sitesi ve Trafik Ölçümleri  (Website Traffic Metrics)
  • SEO Optimasyonu (SEO Optimization)
  • Ücretli Reklam (Paid Advertising)
  • Sosyal Medya Takibi (Social Media Tracking)

Bu yazımızda, bu başlıklardan birisi olan SEO Optimization yani SEO Optimasyon başlığını ele alacağız. Çünkü KPI’lar SEO uzmanları için en gerekli verilerin başında gelmektedir. SEO optimasyonu yaparken KPI kullanımı daha iyi pazarlama yapmanızı sağlayacak en gerekli işlemlerin başında gelmektedir. Bu KPI’lar sayesinde SEO uzmanları kendi ya da hizmet ettiği web sitelerine organik trafik sağlayarak daha çok müşteri çekmeyi sağlarlar. SEO optimasyonu daha organik ve yüksek hedefli müşterilere odaklanmaktadır. Bu işlemleri tek tek sıralayacak olursak;

  • Web Sitesine Gelen Bağlantılar (Inbound Links To A Website)
  • Organik Arama İle Gelen Trafik (Traffic From Organic Search)
  • Organik Aramadan Gelen Yeni Müşteriler (New Leads From Organic Search)
  • Organik Aramadan Gelen Dönüşümler (Conversions From Organic Search)
  • Sayfa İtibarı (Page Authority)
  • Google Pagerank
  • İlk 10 SERP’te Ki Anahtar Kelimeler (Keywords İn Top 10 SERP)
  • Hedef Anahtar Kelimelerin Sıralama Artışı (Rank İncrease Of Target Keywords)
  • Anahtar Kelime Başına Dönüşüm Oranı (Conversion Rate Per Keyword)
  • Video İçeriğinden Gelen Trafik Hacmi (The Volüme Of Traffic From Video Content)

Şimdi de bunları tek tek açıklayalım;

Web Sitesine Gelen Bağlantılar

Gelen bağlantıların sayısıyla içeriğinizin sosyal medya sayfalarında ya da haber vb. sitelerinde paylaşılıp paylaşılmadığını görebilirsiniz. Böylece sitenize gelen akışı kontrol edebilirsiniz. Web sitenize gelen tüm bağlantıları görmek için ubersuggest, Smilarweb, GA gibi araçları kullanabilirsiniz.

Eğer gelen bağlantıların daha fazla artmasını ve sitenizi geliştirmek isterseniz markanızı haberlerle, makalelerle veya sosyal medya platformları sayesinde duyurabilirsiniz.

Organik Arama İle Gelen Trafik

Bu SEO KPI ile web sitenize gelen trafiğin organik olup olmadığını görebilirsiniz. Ayrıca web sitenizin hangi kesim, hangi yaş grubu tarafından tercih edildiğini görerek belli bir hedef belirleyebilirsiniz. Bu sayede Google, Yahoo, Yandex vb. arama motorlarında ilk sıralarda çıkmayı sağlayabilirsiniz.

Organik aramadan ne kadar trafik sağlandığını görmek için Google Analytics veya Yandex Metrica’yı kontrol edebilirsiniz. Eğer arama motoru sonuç sayfasında yani SERP’te üst sıralarda yer almak istiyorsanız SEO’nuzu geliştirmeniz gerekmektedir.

Organik Aramadan Gelen Yeni Müşteriler

Bu arama motoru sorgusu vasıtasıyla sitenize gelen yeni müşterileri takip edebilirsiniz. Organik aramanın satışlarınıza sağladığı yararı görmeniz adına yararlı olan bu KPI, SEO işleminizin performansını göstermesi adına birebir işlemdir.

Organik aramadan kaç müşteri geldiğini izlemek için Google Analytics gibi ölçme araçlarını kullanabilirsiniz. Eğer daha fazla yeni müşteri çekmek istiyorsanız yüksek sıralamalı anahtar kelimeleri hizmetinizle veya bir ürün teklifinizle ilişkilendirmek için odaklanın. Bir SEO stratejisi belirleyip odaklandığınız anahtar kelimelerle belirlediğiniz hedefe uygun içerikler yayınlayın.

Organik Aramadan Gelen Dönüşümler

Bu KPI sayesinde sitenize gelen organik ziyaretçilerin sitenizde alışveriş yapan potansiyel müşteriye dönüşüp dönüşmediğini gösterir. Ayrıca anahtar motorlarında yüksek sırada yer alan anahtar kelimelerinizi değer teklifinize bağlı olup olmadığını da gösterir. Düşük bir organik dönüşüm oranı vasıtasıyla kullandığınız anahtar kelimelerin düşük bir kitleye hitap ettiğini ve anahtar kelimelerinizi değiştirmeniz gerektiğini gösterir.

Bu KPI’yı ölçmek için CRM aracınızı kullanabilirsiniz. Böylece ödeme yapan müşterilerinizi tarihlere veya potansiyel müşteri kaynaklarına göre kategorize edin.

Yüksek hedefli müşterileri çekmek istiyorsanız öncelikle SEO stratejisi oluşturun bunun için bir SEO uzmanından da yardım alabilirsiniz. Böylelikle hedeflediğiniz müşterilerin sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca müşteri hizmetlerini iyileştirmeye çalışın. Mesela belli tarihlerde indirim kampanyaları yapmak vs. gibi.

Sayfa İtibarı

Sayfa itibarı içeriğinizin ve ana sayfanızın arama motoru sonuçlarında iyi görünmesini sağlayan bir KPI’dır. Genel bir sayfa itibar kontrolü için Ahrefs veya MOZ’u kullanabilirsiniz.

Belli bir hedef alanında hizmet ediyorsanız içeriğinizin birbiriyle bağlantılı olmanızı sağlayın. Ayrıca farklı domainlerden bağlantı referansları almaya çalışın.

Google Pagerank

Google PageRank sayesinde web sitesi metriğini kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz. Web sayfanızın önemini belirlemek için Google tarafından çeşitli algoritmalar kullanan bu algoritma sayesinde belirli bir sayfaya yönlendiren bağlantıların miktarını da öğrenebilirsiniz.

Google PageRank’da iyi bir analize sahip olmak istiyorsanız öncelikle sitenizdeki bozuk bağlantıları düzeltin ardından sitenizde yer alan içeriklerinize özen gösterin, hedefinize layık içerikler sunmaya çalışın. Tüm bunların yanı sıra çeşitli bloglarda ziyaretçi olarak kaydolup sitenizin tanıtımını da yapabilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra haber sitelerinde de markanızı tanıtabilirsiniz.

İlk 10 SERP’te Ki Anahtar Kelimeler

Tarayıcılarda arama yapan kişiler genellikle ikinci sonuca tıklarlar hatta bazen ikinci sonuca bile tıklamazlar. Bunun nedeni ikinci sıradaki sitenin daha fazla işe yarar olduğunun düşünülmesidir. Bu nedenle web sitenizin SEO performansının iyi olup olmadığı değerlendirilmelidir. Bunun için ilk on sırada yer alan anahtar kelimelerin analizi yapılmalıdır. Ücretsiz SERP Analizi için sitelere göz atabilirsiniz.

Kaliteli içerik oluşturun ve belirlediğiniz anahtar kelimelerin farklı versiyonlarını kullanın.

Hedef Anahtar Kelimelerin Sıralama Artışı

Anahtar kelimelerin kullanım ve tercih edilme sıklığı her ay sonunda değişmektedir. İyi bir SEO stratejisi için anahtar kelime sıralamasını her ay sonunda takip etmelisiniz. Böylece yeni içeriklerinizde kullanılacak anahtar kelimeleri belirleyerek sitenize daha hızlı trafik sağlarsınız.

Tüm SEO araçları anahtar kelimelerin analizi hakkında bilgi verebilir. Ayrıca faaliyet gösterdiğiniz alanda ki yüksek itibarlı web sitelerinin kullandığı anahtar kelimeleri kullanabilir. Bu web sitesini kontrol ederek sizde organik trafik sağlayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Başına Dönüşüm Oranı

İyi bir anahtar kelime bularak yüksek bedel ödeyip sitenizden alışveriş yapacak müşterileri çekebilirsiniz. Bu biraz zor olsa da CRM aracınızı kullanabilirsiniz. Böylece sitenizden kim hangi alışverişi yapmış görebilirsiniz. Böylelikle bu müşterileri çeken anahtar kelimeleri kullanarak sitenize organik trafik akışını sağlayabilirsiniz.

Video İçeriğinden Gelen Trafik Hacmi

Web sitelerinde video içeriği kullanan web sitelerinin arama sonuçlarında ilk sıralarda yer aldığı bilinen bir gerçek. Bunun için videonuzu Youtube’a yükleyin videoyu web sitenize gömün ve video site haritası oluşturun.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR