Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

e-Ticaret Siteleri İçin İleti Yönetim Sistemi (İYS Kaydı Nasıl Yapılır)

 e-Ticaret Siteleri İçin İleti Yönetim Sistemi (İYS Kaydı Nasıl Yapılır)

Artık tanıtım pazarlamalarında yeni bir döneme giriliyor. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)’un birlikte yürüttüğü “İleti Yönetim Sistemi” diğer adı İYS ile birlikte artık tüm tanıtım için gerekli izinler tek bir kanal üzerinden yönetilecek. Yani tüm hizmet sağlayıcıları ticari ileti onaylarını kendileri yönettiği gibi vatandaşta kendi ileti izinleri yönetebilecekler. Bu düzenleme en çok e-ticaret sektöründe hareketlilik yaşandı. Peki e-Ticaret siteleri artık müşterilerine tanıtım içeriklerini göndermeden önce neler yapmalı ? İYS’ye kayıt nasıl olmalı?

İleti Yönetim Sistemi Nedir?

Tüm hizmet sağlayıcıların müşterilere/vatandaşlara gönderecekleri ticari elektronik ileti onaylarını ilettikleri, vatandaşların ilgili izinleri kontrol ettikleri uluslararası güvenle korunan bir veritabanıdır.

İleti Yönetim Sistemi Hangi Mevzuata Göre İşlemleri Gerçekleştiriyor?


6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında hizmet sağlayıcılar tarafından ticari ileti izinlerini ileteceği, alıcılar tarafından da izinlerin kontrol edileceği bir sistem olarak geliştirilmiştir. 

İleti Yönetim Sistemi ile Neler Değişecek?

İYS’nin hem hizmet sağlayıcılar hem de alıcılar yani vatandaşlar için getirdiği bazı yenilikler var. İYS’nin aktif olması ile birlikte artık izinsiz ticari amaçlı ileti gönderilmeyecek. Yeni vatandaşların tanımadığı ve bilmediği numaralardan ve markalardan kampanya ve tanıtım amaçlı ileti, mesaj, e-posta, çağrı alınmayacak.

Alıcılar yani vatandaşlar e-Devlet bilgileri ile sisteme kayıt olup; telefon ve e-posta adreslerini doğrulayarak iletişim adreslerine hangi markaların iletim izni olduğunu görebilir; izinlerini mesaj, çağrı ve e-posta olarak 3 bölümde açıp-kapatabilir.

Artık izin verilmeyen markalardan mesaj ve mail gelmeyeceği için izin alan e-ticaret ve diğer markalar daha avantajlı olacaklar. Çünkü kişilere izinsiz mesaj ve mail gelmeyeceği için markaların gerçekleştireceklerini pazarlama iletileri gereksiz maillerin ardından sıyrılarak alıcılar tarafından fark edilebilecek. İYS kaydı yapan ve izinlerini yükleyen firmalar böylece daha sağlıklı marka bilinirliliği oluşturabilecek.

Ticari Elektronik İleti Nedir ?

Yazımızda genellikle pazarlama iletilerini ticari elektronik ileti olarak belirttim. Peki adını sıkça andığımız ticari elektronik ileti nedir? Elektronik ortamda oluşturulan ve ticari amaçlarla  gönderilen:
 – Telefon
 – Çağrı Merkezleri
 – Faks
 – Otomatik Arama Makineleri
 – Akıllı Ses Kaydedici Sistemler
 – Elektronik Posta
 – Kısa Mesaj
gibi veri, ses ve görüntü içerikli iletilere elektronik ticari ileti denir?

İleti Yönetim Sisteminde Hangi Roller Var ?

Alıcılar : Elektronik ticari iletinin gönderildiği ve izin alınan kişilerdir.

Hizmet Sağlayıcılar : Elektronik ticari ileti gönderimi yapan tüzel veya gerçek kişilerdir.

İş Ortakları : İYS’den entegrasyon hizmeti alarak müşterilerine veya hizmet sağlayıcılara İleti Yönetim sisteminin kullanılmasına imkan veren iş veya çözüm ortaklarıdır.

İleti Yönetim Sisteminde Muafiyet Sahipleri Kimlerdir ?

İleti Yönetim Sistemi’ne kayıt yaptırmadan veya onay yüklemeden bazı kurum ve kuruluşlar sms, çağrı veya e-posta gönderebilecekler. Bunlar genellikle devlet kurumları, sivil toplum kuruluşları, dernek gibi kar amacı gütmeyen kurum ve kuruluşler ile devlet kamu kurum kuruluşlarıdır.

Onay Gerektiren Ticari İletiler Nelerdir ?

 – Markaların veya ticari/tüzel kişilerin mal ve hizmetleribi tanıtmak, pazarlamak; kampanyalarını duyurmak gibi ticari amaç doğrultusundaki gönderiler, elektronik postalar veyagerçekleştirilen çağrılar; – Kutlama, tebrik gibi marka bilinirliliği ve itibar arttırıcı gönderiler;
 – Memnuniyet anketi amaçlı arama ve gönderiler onat gerektiren ticari iletilerdir. 
– Markaların veya ticari/tüzel kişilerin mal ve hizmetleribi tanıtmak, pazarlamak; kampanyalarını duyurmak gibi ticari amaç doğrultusundaki gönderiler, elektronik postalar veyagerçekleştirilen çağrılar;

Onay Gerektirmeyen Ticari İletiler Nelerdir ?

İYS programı genellikle vatandaşlarda; çağrıları kapattım bankalardan borç durumu ve işlem onay SMS’i alamayacak mıyım gibi sorular meydana getiriyor. Fakat durum öyle değil. Markaların, gerçek ve tüzel kişilerin alıcılara
 – abonelik bildirimleri,
 – üyelik ve ortaklık ile ilgili boçr durumu, tahsilat, bilgi güncelleme bildirimleri,
 – satın alma, teslimat, kargo bildirimi, sipariş bildirimi, şifre hatırlatma
gibi iletiler bilgi verme yükümlülüğü kapsamında yer aldığından onay gerektirmeyen ticari iletiler sınıfına giriyorlar.

Tacir veya Esnafa Gönderi Nedir ve Onay Gerektirir Mi?

İYS programı kapsamında duyduğumuz kavramlardan biri de tacir tarafıdır. Tacir, mavzuatta belirtilen hususlarda tacir veya esnaf olarak nitelendirilebilen alıcıdır. Bir iletişim adresiniz sisteme hizmet sağlayıcılar tarafından hem alıcı hem de tacir olarak eklenebilir.

Tacir kişilere ileti gönderilmesi için herhangi bir izine gerek yoktur. Fakat tacir veya esnaf kişi sistem üzerinden iletileri reddettiğinde ileti gönderilemez ve onay istenir. İletişim adresinizin tacir olarak eklenip eklenmediğini yine İYS’ye e-Devlet hesabınızla girdiğinizde Tacir adresler sekmesinden kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Hizmet Sağlayıcı İYS Başvuru Aşamaları Nelerdir ?

Başvurunun Yapılması : İlk olarak hizmet sağlayıcılar İleti Yönetim Sistemi’ne Mersis Nu veya e-İmza ile elektronik olarak başvuracakları gibi ıslak imza ve kargo yolu ile de başvuru yapabilir.

İYS Kodu İletimi : Başvurunuzu yaptıktan sonra sizin marka ve ünvanınıza bir kod tanımlanır. Sizlere tanımlanan bu kod sizin İYS Kodunuz olarak kullanacağınız koddur. E-Posta ile sizlere iletimi sağlanır.

İleti Paketi Seçme ve Sözleşme İmzalama : İYS Kodunuzun size iletilmesinin ardından İYS sistemine girerek sizlere uygun paketi seçmeniz ve sözleşme imzalamanız gerekmektedir.

İş Ortağı Atama : Hizmet sağlayıcıların onay verilerinin İYS ile entegre olması için bir iş ortağı atamalısınız. 250.000 veya altı onaya sahipseniz İYS sizlere bir İş Ortağı ile çalışma va anlaşma zorunluluğu güdüyor. Eğer 250.000’in üstünde bir onaya sahipseniz kendi yazılım ekibiniz ile entegrasyon sağlayabilirsiniz.

İYS Bilgilerinin Üyelere Eklenmesi : İzin tarihi, iletişim adresi, izin onay türü bilgilerinin her alıcı için eklenmesi gereklidir.

İYS İçin Son Başvuru Tarihi Nedir ?

İYS için son başvurular için iki farklı başvuru tarihi bulunuyor. Temmuz 2020 tarihi ile Hizmet Sağlayıcılar için açılan İleti Yönetim Sistemi’nde 150.000 ve üzeri onayı bulunan firmalar için son başuru tarihi 1 Ocak 2021, geçmiş tarihli son izinlerin yüklenmesi de 12 Şubat 2021 olarak belirlendir. Bu tarihten sonra girilen onaylar izinli sayılmaması kararlaştırıldı.

150.000 ve daha az sayıda onaylı iletişim adresine sahip hizmet sağlayıcılar için de İYS’ye izinleri kaydetmesi gereken son tarih 31 Mayıs 2021.

İş Ortağı Kimdir ve Nasıl İş Ortağı Olunur?

İş ortağı, İYS API kullanarak hizmet sağlayıcılara entegratörlük eden markalardır.  İYS tarafından İş Ortaklığı Sözleşmesi ile şartları belirlenmiş ve İYS API kullanımı gerçekleştirirler. Böylece hizmet sağlayıcılar Seviye 1 ve Seviye 2 katma değerli hizmetlere onaylarını gerçek zamanlı olarak iletimini sağlarlar.

Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

Seviye 1 Katma Değerli Hizmeti, hizmet sağlayıcılar için İYS’ye verilerini API üzerinden erişim hakkı tanımaktadır. Temel hizmetlerde İYS Web üzerinden erişim sağlanır. Bu hizmette farklı kriterlerle anlık olarak ileti durumu sorgulanabilir.

Seviye 2 Katma Değerli Hizmeti, en kapsamlı İleti Yönetim Sistemini ifade eder. Bu hizmette İYS kısa mesaj numarası olan 3338, İYS çağrı merkezi, İYS kısa link veya İYS mobil uygulaması kullanılarak İYS üzerinden onay alınması mümkün.

İYS Panel ile Tüm Platformara Yardımcı Oluyor!

İYS oluşturduğu web sitesi ile tüm kullanıcılara hizmet alıyor. “iys.org.tr” üzerinden hizmet sağlayıcılar, alıcılar ve iş ortakları için tüm bilgileri içeren bir portal hazırlamış durumlar.

İYS ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular İçin : https://iys.org.tr/iys/sss

İYS Vatandaş Hizmetleri İçin : https://iys.org.tr/vatandas-hizmetleri

İYS Kurumsal Hizmetler İçin : https://iys.org.tr/hizmet-saglayici/kurumsal-hizmetler adreslerini takip edebilirsiniz.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR