Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

E-Ticaret Siteleri Anahtar Kelimelerini Nasıl Belirlemelidir?

 E-Ticaret Siteleri Anahtar Kelimelerini Nasıl Belirlemelidir?

Yeni açılan ve açılması planlanan e-ticaret siteleri için en önemli kavramlardan biride sitenizde yapacağınız SEO çalışmalarıdır. E-Ticaret paketinizin seo uyumlu olması kadar önemli bir diğer faktör ise site içi ve site dışı yaptığınız optimizasyonlardır. Organik trafiğinizi arttırmak, arama motorlarında otorite sahibi olmak ve orijinal içerik sunma, kullanıcı deneyimi arttırmak gibi bir çok faktör SEO performansınızı belirler. Sitenizin organik trafiğini arttırırken dikkat edeceğiniz önemli etkenlerden biri de siteniz için hedef anahtar kelime seçimidir. Peki e-ticaret siteleriniz için hedef anahtar kelime seçimi nasıl yapılır? Longtail anahtar kelime seçimi avantaj sağlar mı? E-ticaret anahtar kelimeleri için hangi araçlar kullanılmalıdır ?

Anahtar Kelime Seçimi Neden Önemlidir?

Anahtar kelime seçimi yaparken yapmanız gerekenlerden biri site içerisinde satış yapacağınız ürünler, hizmet, kategori vb. gibi ana odakları belirlemeniz gerekmektedir. Kullandığınız anahtar kelime grupları SEO performansınız, arama motoru sıralamanız, marka bilinci gibi konularda sizin için önemli faktör oluşturmaktadır. Yapılan yanlış seçimlerde zaman kaybı, kazanç kaybı gibi durumlar yaşayabilirsiniz. O yüzden öncelikle marka adı belirlemeli, ürün satışı yapacağınız kategorileri belirlemeli, ürünlerinizi oluşturmalı ve satış yapacağınız hedef kesimi tespit etmelisiniz.

Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Yapılır?

E-Ticaret sitesi için anahtar kelime seçimi yaparken farklı yollar deneyebilirsiniz. Öncelikle belirleyeceğiniz anahtar kelimelerde rakiplerinizin performanslarını araştırın. Rakipleriniz hangi kategorilerde ve hangi ürünlerde hangi anahtar kelimeleri hedeflemiş? Rakiplerinizin anahtar kelime seçiminde dikkat ettiği hususlar neler? Hangi uzun tamlamalı anahtar kelimeleri seçmelisiniz? Anahtar kelime zorluğunuz nasıl? Hedef anahtar kelimesinde aylık aranma hacimleri nedir? gibi sorulara cevap arayarak anahtar kelime listenizi oluşturabilirsiniz.

Anahtar Kelime Seçiminde Yardımcı Araçlar Neler?

Anahtar kelime seçimini yaparken istediğiniz kelimelerin arama hacimleri, anahtar kelime zorlukları ve trendlerini takip edebileceğiniz araçlar mevcut. Bu araçlardan en çok tercih edileni ise “Google Anahtar Kelime Planlayıcı” ve “Google Trends”dir. Google Ads paneli üzerinden erişebileceğiniz Anahtar Kelime Planlayıcı ile e-ticaret siteniz için istediğiniz anahtar kelimenin geçmiş metriklerini alabilir, yeni anahtar kelime önerileri alabilir, anahtar kelime zorluğunu tahmin edebilirsiniz. Google Trends ile de seçtiğiniz anahtar kelimelerin dönemsel olarak arama trendlerini görebilir buna bağlı olarak dönemsel ve sezonluk anahtar kelime çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Long-tail Anahtar Kelime Seçimi İle Başlayabilirsiniz

Eğer genç ve yeni oluşan bir e-ticaret siteniz varsa temel anahtar kelimeler yerine long-tail olarak tabir edilen uzun kuyruklu anahtar kelime seçimi ile anahtar kelime stratejisi ile başlayabilirsiniz. Çünkü yeni bir site oluşumu ile sizden önce sektörünüzde var olan siteler ile rekabete girmek güç olabilir. O yüzden daha spesifik anahtar kelimelere yoğunlaşabilirsiniz. Örneğin bir ayakkabı e-ticaret sitesi açacaksanız “ayakkabı” anahtar kelimesi yerine “siyah desenli  erkek sneaker”  anahtar kelime odaklı çalışma yaptığınızda daha sağlıklı sonuçlar elde edebilirsiniz. Arama motorlarında otorite kazandıkça daha geniş anahtar kelimelere yoğunlaşarak başarı elde edebilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi İçin Anahtar Kelime Seçimi Aşamaları

  • İlk olarak ürün kategori marka ve çalışmak istediğiniz diğer anahtar kelimelerinizi belirleyin
  • Anahtar kelimelerinizi bir Excel tablosu oluşturarak listeleyin
  • Rakiplerinizin ilgili anahtar kelimelerde uyguladığı stratejileri analiz edin
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile anahtar kelimelerinizin geçmiş aranma hacimlerini karşılaştırın
  • Mevcut anahtar kelimelerinizle ilgili zorluk derecelerinizi analiz edin
  • Anahtar Kelime Planlayıcı ile yeni anahtar kelime fikirleri alın ve listenize dahil edin
  • Ürünleriniz ve kategorileriniz ile ilgili spesifik long-tail anahtar kelimelerinizi belirleyin.
  • Elinizdeki listeler dahilinde SEO optimizasyonlarınızı gerçekleştirin.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR