Dijital Markanıza Zarar Verebilecek 5 Karar
Dijital bir marka oluşturmak o kadar da zor değildir.
Marka oluştururken kalitenizi azaltan unsurların farkında olmak en iyisidir.
1. Düşük Kaliteli İçerik
Tüketiciler bir markayı içeriğiyle ve kalitesiyle ilişkilendirir.
Düşük kaliteli içerik üretmeye devam ederseniz, markanızın gölgede kalma olasılığı fazladır.
Google, düşük kaliteli içerik için sıralamayı kasten düşürür, böylece müşterilerinizin de aynı şeyi yapmasını bekleyebilirsiniz. Yüksek kaliteli içerik = yüksek kaliteli kaynak.
Metin tabanlı içerik için düşük kalitenin şu şekilde olduğu kabul edilir:
- Yinelenen içerik
- Ziyaretçinin aradığıyla alakasız
- Diğer marka mesajlarıyla tutarlı değil
- Anahtar kelimelerle doldurulmuş
Video içeriği için düşük kaliteli içerik şu şekilde kabul edilir:
- Zayıf aydınlatma
- Kötü üretkenlik
- Kötü ses
- Kötü çözünürlük
Farkına vardığınızda tüm sorunlar basit bir çaba ile kolayca çözülür. Hepsi bu kadar.
2. Kötü Müşteri Desteği
Yetersiz destek kötü yönetimin, saygı eksikliğinin ve iş sürecinizin iyi olmadığının bir işaretidir. Memnun olmayan müşterileriniz hoşnutsuzluklarını medya kanalları aracılığıyla ifade etmeye başlarsa, daha da kötüleşir, o zaman küçük kelimeler en büyük acıları verir.
Bunun üstesinden gelmek için müşterilerin iletişim bilgilerinizi bulmasını kolaylaştırmalı, istemcileri destek kanallarınıza yönlendiren bir iş akışı oluşturmalı ve bir müşteri destek ekibinin tüm sürece uyduğundan emin olmalısınız.
Otomatik yanıt e-postaları ve mesajları, sorunları çözmek için yeterince iyi değildir, çünkü gerçek desteğe ihtiyaç vardır.
3. Korkunç Site Deneyimi
İşiniz bir şekilde iyi gidiyor olsa bile korkunç bir siteye sahip olmak, korkunç kullanıcı deneyimine bağlı kalır ve bu dijital markanıza zarar verir. Sadece kötü bir örnek vermekle kalmaz, aynı zamanda hizmetlerinizi hiç kullanmayan bir müşteriyle ilk etkileşiminizi de amorti eder.
Yani ne yapmanız gerekiyor? Web sitenizi düzeltin. Web sitenizi bir kullanıcı için anlamlı olacak, tüm hataları ve bozuk sayfaları düzeltecek şekilde yapılandırarak tasarımı güncelleyin. Site hatalarını kaldırın.
Sonra SEO ile sitenizi tanıtın. Promosyonlar oluşturun, ücretli reklamları kullanın.
4. Marka Bilinci Oluşturma = Pazarlama
Markanız, birisinin sizden neden satın alması gerektiğidir. Müşterinin sizinle nasıl çalıştığını ve ilişki kurmaya devam etmek için neler yapabileceklerini açıklayan pazarlamadır. Marka geleceğin vizyonu, bu geleceğe götüren kısa vadeli eylemleri teşvik eden pazarlamadır.
Markalaşma müşteri ile ilgilidir, sizinle ilgili değildir.
5. Geri Bildirim
Başarılı bir dijital marka reaktiftir, müşterinin geri bildirimlerine yanıt verir. İhtiyaç duydukları, hangi zorluklarla karşılaştıkları, neyi sevmedikleri gibi izlenimleri çözümlenmeli ve olumlu sonuç için optimize edilmelidir.
Bir marka müşteriyi dinlemediğinde, tüm noktayı kaçırır. Markanız onu kullanan insanlar, yaydıkları mesaj, aldıkları duygular üzerine inşa edilmiştir. Yani markanın değerlerini düşürürseniz, satışlarınızı düşürürsünüz.
Birisi sosyal medyada sizden bahsediyorsa, muhtemelen geri dönüş yaparak yanıt veriyorsunuzdur. Bunu görmezden gelmez veya ihmal etmezsiniz. Olumsuz geribildirim çağrısı olsa bile, yine de saygınlık için dönüş yapmanız gerekir.
Dijital Markanız Güvende
Artık dijital markanızın korkunç bir değişime ihtiyaç duyduğunun farkına vardığınıza göre, markanızı zararlardan korumanın 5 kararını biliyorsunuz.
Dijital markanızı bir ağaç gibi düşünün. İhtiyaçlarına ve bakımına eğilimliyseniz, büyür ve gelişir. Unutursanız hayatta kalabilir, ancak asla tam potansiyeline sahip olmayacaktır.
Birisi ona zarar verirse ve bu konuda hiçbir şey yapmazsanız, güç kaybeder. Birisi ona zarar verirse ve bu konuda bir şeyler yaparsanız, onu korumak için orada olacağınızı bilerek büyür.