Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

e-Ticaret Sitesi Kurmak İsteyenlere İş ve Sektör Fikirleri

 e-Ticaret Sitesi Kurmak İsteyenlere İş ve Sektör Fikirleri

E-Ticaret, İnternet kullanımının artmasıyla birlikte insanların dijital ortamda ticaret yapması anlamına gelmektedir. Bu sayede ticaret yapmak isteyen kişi İnternet ortamı vasıtasıyla herhangi bir ürün ya da hizmeti satışa sunabilir. Bu satışı çeşitli ödeme yöntemleri kullanarak gerçekleştirmek mümkün olacaktır.

Hem Türkiye’de hem de dünyada geleneksel ticaret yönetimini kullanan firmalar, e-ticaretin kullanımının artması ile birlikte bu alana da yönelmeye başlamıştır.

E-Ticaret Sitesi Kurmadan Önce Bilinmesi Gerekenler

Öncelikle e-ticaret sitesi kurmak isteyen kişinin bu işin bir yan iş ya da uğraş olmadığının farkında olması gerekmektedir. Satış yapabilmek için tam bir konsantrasyon ve zaman ayırmak en önemli kuraldır. Çünkü birçok özelliği ve zorluğu bulunan bir dünyanın içine karışılıyor. İyi bir ekip ya da işlerin tamamıyla ilgilenecek kişinin zamanını gerçekten ayırması gerekiyor.

➥ Ayrıca ürün ya da hizmet ticareti yapmak isteyen sitenin satış için fatura kesmesi zorunludur. Bu sebeple bir şirket kurulması gerekmektedir. Eğer gerçekte zaten bir şirket bulunuyorsa şirket kurmaya gerek kalmayacaktır.

E-ticaret sitesinin akılda kalıcı bir alan adı olması gerekmektedir. Akılda kalıcı, kısa ve özel bir anlamı olan bir isim tercihi en uygun olanıdır.

➥ Gizlilik sözleşmesi, mesafeli satış sözleşmesi, kullanıcı sözleşmesi ve benzeri işlemler için bilişim hukuku ile ilgilenen bir avukata ihtiyaç duyulabilir.

➥ Sitenin tasarımı için kullanışlı tercihlerde bulunmak gerekmektedir. Göz yormayan ve karışıklıktan uzak bir tasarım oluşturulursa potansiyel müşteriler için aradığını bulmak daha kolay olacaktır.

➥ Siteye satış için koyulan ürünlerin eğer tanıtımı yapılırsa kesinlikle ürünü satma ihtimali artmaktadır. Bu sebeple iyi bir ürün tanıtımı yazısı bulundurmak kolaylık sağlayacaktır.

E-Ticaretin Faydaları

Ticaretin elektronik versiyonu denilen bu ortam geleneksel ticaret yöntemine göre birçok faydası bulunmaktadır.

➥ Ürünlerin tanıtımı ve bilgileri 7/ 24 müşterilere sunulur.

➥ Ürün bilgileri ve tüm verilerin aktarılması hızlı olduğu için zamandan tasarruf sağlanmış olunur.

➥ Geleneksel yöntemin aksine aynı anda birçok müşteri ürünleri görüp bilgi alabilir.

➥ Müşteriye daha hızlı ve daha fazla ürün seçeneği sunulabilir.

➥ Maddi yük daha az olur.

➥ Bilgilerin tümü elektronik ortamda olduğu için stokta ne kadar ürün olduğunu bilir. Böylelikle fazla stok yapmasına gerek kalmaz.

➥ Bir mağazaya ya da bu mağazanın giderlerine gerek kalmaz.

➥ Enflasyon gibi bir durum söz konusu olmaz.

➥ Her an yeni müşteri bulunabilir ve birden fazla müşteri aynı anda sipariş verebilir.

E-ticaret hem satıcı hem de alıcı için birçok faydalı yöntemi bulunmaktadır.

e-Ticaret İçin En Karlı Ürün Hangisidir?

E-ticaret yöntemini düşünen herkesin ilk olarak düşündüğü hangi ürünün daha karlı ve iyi bir seçim olacağıdır. Satış olasılığı yüksek ürünleri tercih etmek e-ticaret kurallarının ilki ve en önemlisidir. Ayrıca ürünlerin nasıl temin edileceği bu seçimi yapmak için önemli bir etkendir. E-ticaret yapmak isteyen kişi öncelikle ürünleri kendisi mi temin edecek yoksa bir teminatçı mı bulacak gibi soruları iyi düşünmelidir. Şüphesiz ki satışı yüksek olan bir ürün tercihi yaparak ürünü satıcının kendisinin temin edecek olması en iyi ve en karlı yöntemdir.

Ürün Seçimi İçin Göz Önünde Bulundurulacak Kriterler

Satış yapılmak istenen ürünlerin belli kriterlere göre seçiminin yapılması gerekmektedir.

Potansiyel Pazar Hacmi

Ürünlerin potansiyel pazar hacmini düşünürken öncelikle küçük ancak potansiyel satışının elverişli olması en tercih edilen seçenektir. Çünkü pahalı ürün satışı yapmak daha zordur.

Rekabet

Satış yapılacak ürünün rekabet derecesi de düşünülmelidir. Rakip oldukça fazla ise ürüne olan talep ve satış fazladır. Ancak dikkat edilmesi gereken rakiplere karşı bir fark yaratmak gerekeceğidir.

Talebin Kalıcı Ya da Geçici Olması

Bazı zamanlarda trend olan ürünlerin satışı bir anda patlama yapabilir. Ancak sadece bu ürünlere odaklı olarak satış yapmayı düşünmek doğru değildir. Çünkü o ürünün modası geçince otomatik olarak satışı da bir anda durabilir. Bu sebeple uzun vadede satış yapmayı düşünen kişilerin talebin her zaman sürdüğü ürünlere yönelmesi gerekmektedir.

İnternet’ten Alınabilecek Olması

Satılmak istenen ürünün kolaylıkla çevreden bulunabilecek olması iyi bir satış ihtimali sunmaz. Çünkü kolaylıkla erişilebilecek ürünler için İnternet’e yönelecek müşteri bulunamaz.

Depo ve Kargo Uygunluğu

Satılacak ürünün uzun süre bir depoda bekletilebilecek olması da önemli bir kriterdir. Çünkü bozulabilecek bir ürünü bekletmeden satmak ve sürekli olarak müşteri bulmak gerecektir. Bu da zor bir ihtimaldir. Ayrıca kargolama işlemi için ürünün ağırlığı ve boyutu da sıkıntı yaratmayacak şekilde olması daha iyi olacaktır.

E-Ticarette En Çok Satılan Ürün Grupları Nelerdir ?

Seçilecek ürünün talep yoğunluğu oldukça önemlidir. Bu sebeple ne satılabilir sorusu için en yoğun talep gören ürün çeşitleri şu şekilde sıralanabilir;

1. Kadın Giyim

Her alanda en çok alışveriş yapan kesim kesinlikle bayanlardır. Bu sebeple bayanlara yönelik satış yapmak en doğru tercih olacaktır. Özellikle kadın giyim ürünleri İnternet üzerinde en çok satış yapılan ürün grubudur.

2. Ayakkabı

Hem kadınlar için hem de erkekler için ayakkabı alışverişi yapmak çok keyifli bir durumdur. Bu sebeple çok satışı yapılan ürünler arasında bulunmaktadır. Aynı zamanda hem depolama hem kargolama için uygun bir üründür.

3. Ev Dekorasyon Ürünleri

Ev dekorasyonu bayanlar için oldukça önemlidir. Bu sebeple sürekli olarak bu alanda yeni moda ve değişik ürünleri tercih ederler. Sürekli olarak arayış içinde olunan bir ürün grubudur. Ancak ev dekorasyonu alanında her çeşit ürün bulunabilir ve ağır da olabilir. Ağır ürünlerin satışı ise kargolama sebebiyle tercih edilmesi riskli olabilir. Bu sebeple en doğrusu hafif ve küçük ürünlerin tercih edilmesidir.

4. Bilgisayar Yazılımı

Bu ürün hizmeti zor olsa da işinde tecrübeli satıcıların en çok tercih ettiği yöntemdir. Çünkü depolama ve kargolama sorunu olmayan bir satış tercihidir. Bu işi gerçekten bilen bir satıcı hizmetini bilgisayar yöntemiyle verebilir. Ancak müşteri potansiyeli fazla olmaması ve müşterinin beğenilerini karşılamak önemli bir unsurdur.

5. Sağlık ve Güzellik

Sağlık tüm bireyler için oldukça önemlidir. Bu sebeple e-ticaret yöntemiyle sağlık ürünleri satışı yapılabilir. Ancak konu sağlık olduğu için gerekli satış izinleri olan doğru ürünler satılmalıdır. Güzellik için kozmetik ürünleri satışı da hem küçük hem hafif ürün olduğu için kolay olacaktır.

e-Ticarete Başlangıç İçin Tercih TozSoft

Eğer e-ticarete doğru yerde başlamak istiyorsanız TozSoft hizmetleriyle yanınızda. Profesyonel e-ticaret paketleri ile en güçlü e-ticaret yazılımına sahip olun. Limitsiz, gelişmiş ve özelleştirilebilir e-ticaret özellikleri ile yeni bir deneyim için e-ticaret paketlerimizden birini satın alarak başlayabilirsiniz. Gelişmiş tasarım yönetimi, SEO optimizasyonu, ödeme sistemleri, sanal pos sistemleri, gelişmiş ürün özellikleri, entegrasyonlar, sipariş süreç özellikleri, farklı modüllerle entegrasyon, güçlü raporlama altyapısı, satış destekleyici özellikler ve daha fazlası TozSoft Profesyonel e-Ticaret Paketlerinde

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR